Az első szabadedzésen még a leggyorsabb köridőt futotta George Russell, a másodikon azonban mindössze négy kört tett meg, mielőtt egy nagy baleset vetett véget pénteki napjának: az Autodromo Hermanos Rodriguez 8-as kanyarjában a Mercedes megakadt egy kerékvetőn, Russell pedig forogva a TecPro falba csapódott.
„Úgy érzem, ez egy kicsit megütött. Őszintén szólva nem igazán tudom, mi történt, az autó elkezdett pattogni a talajon, és mielőtt esélyem lett volna megfogni, már pörögtem. Pedig az FP1-ben még nagyon erősek, gyorsak voltunk. Ugyanazt az ívet teljesítettem, ugyanúgy vágtam át a kanyart, de az FP2-n valamiért megindult az autó” – nyilatkozta az F1 TV riporterének Russell, aki láthatóan fájdalmakkal kászálódott ki az autóból, de az orvosi központból elengedték a vizsgálatok után.
„Ma este sok munka vár a srácokra, újra. Úgy tűnik, egyik dolog követi a másikat most, ami frusztráló” – beszélt arról Russell, hogy egy hét alatt másodszor törte össze a Mercedest, Austinban a Q3 is balesettel végződött számára.
„Mivel az FP2 a Pirelli gumitesztje volt, legalább nem volt annyira értékes a hétvégi tanulás szempontjából. Nyilván hiányoznak a körök, de az FP3 lesz az igazán fontos, remélem, az autót sikerül majd megjavítani addig” – beszélt arról Russell, hogy a legkevésbé fontos szabadedzést kellett kihagynia.
Az autó sérüléseiről nincsen hír: Andrew Shovlin, a pályaszéli mérnökigazgató arról nyilatkozott „nagy adag munkát” adott a csapatnak a baleset, hogy elkészüljenek a harmadik szabadedzésig, a tréning után hosszan dolgoztak a csapat szerelői.
Hamilton több hátsó tapadást akar, Antonelli nyugodtabban vezetett
Lewis Hamilton csak a második szabadedzésen ült be autójába, amelyet erősen korlátoztak a gumitesztelésre vonatkozó előírások – a csapat nem nyúlhatott az autóhoz, így a hétszeres világbajnok csak azt mérhette fel, hol van hiányosságuk.
„Gumitesztről lévén szó nem változtathattunk semmin az autón, az elejétől a végéig változatlan volt. Tudom, min kell javítanunk, de hogy sikerül-e vagy sem, azt majd meglátjuk. Szörnyűnek nem érződött, egy kicsit le vagyok maradva az elöl levő srácoktól, így vár ránk munka ma este” – nyilatkozta a hetedikként rangsorolt Hamilton. Hozzátette: „Hátsó tapadás, mindig több hátsó tapadást akarunk.”
„Remek volt látni, hogy Kimi igazán erős munkát végzett az FP1-ben. Élvezetes volt vele dolgozni és támogatni őt az edzés előtt és a program során. Nem mindig könnyű felvenni a tempót az első szabadedzés kihagyása után, de jó volt az autó érzete a második edzésen” – beszélt arról, hogy az első szabadedzésen Andrea Kimi Antonellinek adta át autóját.
Az Olasz Nagydíj első tréningjén emlékezetes balesetet elszenvedett újonc ezúttal teljesítette az edzést – habár áthajtott az edzés elején a piros zászlót okozó törmeléken, megúszta az autósérülést –, 19 értékes kört gyűjtött össze.
„Ez egyértelműen jobb volt, mint Monzában. Sokkal nyugodtabban vezettem, nem akartam kockázatot vállalni, csak egy tiszta edzést, hogy köröket gyűjtsek, megértsem az autót és a gumikat. Összességen egészen erősen alakult. Éreztem, hogy nem vagyok a határon, de én döntöttem el, mert fontosabb volt, hogy tiszta edzésem legyen” – nyilatkozta az első szabadedzésen 12. helyen végző Antonelli.