DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 23. hétfő
F1

„Nem engedhetjük meg magunknak az ehhez hasonló hibákat” – Colapinto

Egy rosszul időzített kerékcsere miatt bukta el pontszerző pozícióját az argentin – a bátor bevetődését is kifejtette: megnyílt előtte a mezőny, így kihasználta a lehetőséget.

Nem sokon múlt Franco Colapinto második pontszerzése: az argentin a Szingapúri Nagydíj rajtját követően a kilencedik helyre ugrott fel, ám egy körrel később hívták ki az abroncsok cserélésére, mint optimális lett volna. Ezzel visszaesett a futam első felében őt üldöző Sergio Perez Red Bullja mögé, és mivel Carlos Sainz is alá tudott vágni, tizenegyedikként ért célba.

A leintést követően így értékelte versenyét az újonc: „Kicsit frusztrált vagyok – mindent beleadtam, hogy az első tízben végezzek, ami egyáltalán nem lett volna lehetetlen. Checót is magunk mögött tudtuk tartani, nagyon nehéz előzni a szingapúri pályán – egyszerűen nem védtük eléggé a pozíciónkat, ezt egy kicsit jobban kellett volna csinálnunk.”



„Nem engedhetjük meg magunknak az ehhez hasonló hibákat: egy körrel később álltunk ki az optimálisnál, ez pedig a pontszerző helyünkbe került. Ez van, együtt győzünk és veszítünk a csapattal – viszont összességében pozitív napot zártunk, sokat lehet belőle tanulni, egyre jobban hozzászokom a Formula-1-es autókhoz ekkora sebesség mellett. Persze, ez az első versenyem Szingapúrban, így nem volt meglepő, hogy nem végeztem pontszerző helyen – a tizenegyedik pozíció is remek eredmény.”

Túl optimista vagy remek megmozdulás?

Az első kanyarban merész bevetődést láthattunk az argentintól: a belső íven maradva többeket is kifékezett, ám hárman is elhagyták a pályát az esetleges összeütközés elkerülése végett. Köztük volt csapattársa, Alexander Albon is, aki a csapatrádión fejezte ki nemtetszését Colapinto megmozdulásával szemben – Sainz pedig a leintést követő nyilatkozatában jegyezte meg a manőver következményeit.

Azonban az argentin szerint mindössze a lehetőségeire csapott le: „Próbáltam a lehető legjobban rajtolni, volt előttem egy egész jó üresedés, így betettem oda az autót, és működött. Nagyon fontos Szingapúrban a jó nekirugaszkodás – remek volt úgy kijönni a hármas kanyarból, hogy többeket is megelőztem. Plusz, így több lehetőségünk maradt a minél jobb befejezésre.”

„Végül nem kerültem pontszerző pozícióba, de összességében így is jónak gondolom életem első versenyhétvégéit. Kicsit jobban kell koncentrálnunk, és javulnunk kell az időmérőn – most is be kellett volna jutnunk a Q3-ba, a futamon pedig meg kellett volna lennie a tizedik helynek. De nem szabad feladnunk, lesznek még jó lehetőségeink.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: