Az energiaitalos istálló jól kezdte a 2024-es évet, ám a szezonnak számos olyan pontja volt, amikor egyáltalán nem volt borítékolható Max Verstappen újabb világbajnoki elsősége, a konstruktőriben pedig két helyet csúsztak vissza az elmúlt két évhez képest.
Az RB20-as konstrukció nem volt a legkönnyebben kezelhető autó, ráadásul szezon közben Adrian Newey is elhagyta a csapatot, Marko pedig elismerte, hogy ezt követően jelentek meg a nagyobb gondok, ami a teljesítményt illeti.
Newey távozása volt az egyik fő probléma?
„Kezdjük a tavalyi évvel, ami nagyon szoros volt. Jól kezdtünk, domináltunk, Adrian Newey távozását követően viszont a technikusok problémákba ütköztek azt illetően, hogy a legtöbbet hozzák ki az autóból” – mondta Marko az Autosprintnek.
„Ez tükröződött vissza például az imolai hétévégén is. Ezt követően az év vége felé fokozatosan elkezdtek jó irányba menni a dolgok, és kijelenthetjük, hogy optimisták vagyunk a jövőt illetően.”
Mit várnak az idei évtől?
„Az igazság az, hogy Miamitól kezdve négy csapat volt harcban a győzelmekért. Őszintén szólva, a legkiegyensúlyozottabb és legversenyképesebb csapat végig a McLaren volt – függetlenül a hőmérsékleti viszonyoktól, az időjárástól, a gumiktól és a pálya vonalvezetésétől.”
„Eközben másoknál, magunkat is beleértve, voltak hullámhegyek és hullámvölgyek. Ezzel szemben a Ferrari elképesztő szinten teljesített a szezon vége felé. 2025-ben meglátjuk, hogy melyik top istálló tud olyan autót építeni, ami képes optimálisan teljesíteni. Majd kiderül” – tette hozzá Marko.