DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Elismerte a Mercedes: hibáztak Hamilton taktikájával

Téves döntésnek bizonyult a lágy gumis rajt az F1-es Szingapúri Nagydíjon, ezért mindenkivel szemben sebezhetővé vált a hétszeres világbajnok.

Az előkelő harmadik helyről startolhatott Lewis Hamilton vasárnap a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, amelyen azonban a többséggel ellentétben a lágy gumikon startolt. Ez pedig végül nem bizonyult jó húzásnak, hiszen nem nyert vele semmit, cserébe korán ki kellett állnia cserére, így pedig a frissebb gumikon többen is levadászták őt a hajrában.

A végül hatodik helyre visszacsúszó Hamilton, valamint a negyedikként befutó csapattársa, George Russell is kihagyta a vasárnapi interjúkat, mivel Toto Wolff csapatvezető szavai szerint „hőguta közeli” állapotba kerültek a szingapúri forróságban. Maga Wolff azonban röviden értékelte Hamilton elhibázott taktikáját:

„Fájdalmas este volt ez számunkra. Azt gondoltuk, a lágy gumi előnyt fog biztosítani Lewisnak, de ez rossz döntés volt. Lehetséges volt az előzés, és utólag visszatekintve, a közepes abroncsokon kellett volna rajtolnunk. Túl lassúak voltunk ma, fejlődnünk kell.”

f1-hamilton-mercedes-szingapur-1



Wolff a sajtóbeszélgetés során hozzátette: azt hitték a korábbi szingapúri versenyek alapján, hogy Monacóhoz hasonló vonatozásra lehet számítani. A Mercedes a sajtóközleményében pedig még részletesebben kifejtette, hol nézték be Hamilton stratégiáját:

„Az időmérős helyezésünk nem tükrözte a versenytempónkat, amely a negyedik leggyorsabb volt a McLaren, a Red Bull és a Ferrari mögött. A szombati tempónk arra vezetett minket, hogy Lewis a lágy gumikon rajtoljon, amellyel azt céloztuk, hogy az első körökben nyerjen egy pályán, ahol a pályapozíció általában döntő.”

„Ez végső soron rossz döntésnek bizonyult, mivel a lágy gumit korlátozta a túlmelegedés, és ez sebezhetővé tette őt, ahogy próbálta menedzselni az abroncsokat, hogy eljusson addig a körig, ami lehetővé tette az egykiállásos taktikát. George és Piastri, akik a közepesen indultak, így mögé tudtak vágni.”

„Végső soron a tempónk nem volt elegendő, hogy feltartóztassuk a McLarent, amikor Piastri később utolért minket. Lewis korai kiállása emellett Leclerc ellen is sebezhetővé tette őt a futam későbbi részében: a gumi- és tempóbeli eltérés elegendő volt a Ferrarinak az előzéshez.”

„Akkora volt a tempókülönbség Leclerc-hez képest, hogy még George-ot is utolérte, de jól védekezett és hazahozta a negyedik helyet. Összességében kemény hétvége volt, amelyet ki fogunk elemezni a következő, austini futamig eltelő szünetben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: