Az unalomba fulladt Monacói Nagydíj után a hasonló helyzetek elkerülésére szolgáló lehetséges megoldási javaslatok között merült fel, hogy a Pirelli egy a jelenlegi kínálatnál lágyabb keveréket hozhatna azokra a helyszínekre, melyek különösen kímélik a gumikat, s ezzel fokozza a taktikai változatosságot.
Az új abroncs bevezetéséről Mario Isola, az olasz cég motorsport-izgatgatója így nyilatkozott: „Tervezzük, hogy lágyabb lesz a kínálat jövőre, és hogy bevezetünk egy C6-os keveréket, különösen az utcai pályákra. Monzában vagy esetleg később ismét tesztelni akarjuk őket” – mondta Isola az abroncsokról, melyeket először a Paul Ricard-on próbáltak ki.
Nem ez lesz az egyetlen változtatás, hiszen a teljes kínálatot tekintve is a lágyabb irányba mozdul el a Pirelli: a C2-es keverék közelebb fog állni a C3-ashoz, mint eddig. Isola azt is hangsúlyozta, hogy a jelenlegi munka fókuszában többek között az áll, hogy csökkentsék az abroncsok túlmelegedését.
Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack örömmel reagált a változás hírére: „Szerintem ez több stratégiai lehetőséget nyit majd meg. Az persze rajtuk múlik, hogy a C4, C5, C6 lesz kijelölve együtt, vagy esetleg a C2, C4 és a C6. De mivel a szabályrendszer utolsó évére az autók változatlanok maradnak, szerintem örömteli, hogy ez ad némi változatosságot.”
A Pirelli még tavaly is hat különböző keveréket használt, legalábbis elvileg, hiszen a legkeményebb C0 egyetlen hétvégén sem került bevetésre. Amikor ennél is több, szám szerint 7 keverék volt, még 2018-ban, a „lágynak” nevezett abroncs volt a paletta közepén, ezt követte a szuperlágy, az ultralágy és a hiperlágy – ezeket az elnevezéseket váltották fel a C plusz szám összeállítású kódok.