DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Tisztázni kell” – csapatok a Sainz-ügyről

Az Aston Martin és a Ferrari is reméli, hogy egyértelműbbé teszik a szabályokat az F1-es Kínai Nagydíj időmérőjén történtek után.

Az egy héttel ezelőtti Formula-1-es Kínai Nagydíj szombati kvalifikációja után óvást nyújtott be az Aston Martin, szerintük ugyanis a Q2-ben falnak ütköző, de a piros zászlós megszakítás után a bokszba végül visszaevickélő Carlos Sainz a megjavított autójával sem folytathatta volna az időmérőt. A szabály ugyanis kimondja, hogy amelyik autó megáll a pályán az edzésen, az nem folytathatja azt.

A stewardok elutasították az Aston óvását, rámutatva, hogy korábban számos példát láthattunk, amikor a balesetező/megálló autó folytathatta. Viszont azt is megjegyezték, hogy előzőleg felmerült, hogy bekerüljön a szabályzatba a „külső segítség nélkül” kitétel, ez azonban nem történt meg a 2024-es sportszabályzat kapcsán.

Viszont az Aston Martin teljesítményigazgatója, Tom McCullough reméli, hogy a jövőben letisztázzák a részleteket az előírások kapcsán: „Csak tisztázni akartuk a dolgokat, és végső soron sokat egyeztettünk a felügyelőkkel, és tiszteletben kell tartanunk a döntésüket, amire jutottak” – fogalmazott a szakember, akit a Motorsport.com idéz.

f1-sainz-kina-crash



„De remélhetőleg letisztázzuk ezt és a jövőben nem lesz ennyire homályos, mivel az üzenőrendszerben elég egyértelműen jelezték, hogy az autó megállt. A szabály cikkelye pedig kimondja, hogy egy megálló autó nem vehet részt az időmérő további részében. Úgyhogy ezeket letisztázzuk.”

Egyetértett az Astonnal a másik érintett istálló, a Ferrari F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur is, aki hozzátette: a versenyigazgatótól egyértelműen engedélyt kaptak arra, hogy Sainz a szerelés után folytassa a Q2-t.

„Nem tudom, hogy egyértelmű-e, de az biztos, hogy meg kell értenünk, hogy mi történt. Megkérdeztük a versenyigazgatót, hogy újraindulhatunk-e, ő igent mondott, és ezzel vége is volt a történetnek. Pontosan meg kell határoznunk ezeket a helyzeteket. De az tény, hogy a szabályok egyre bonyolultabbak. Amikor elkezdtem ezt a munkát, a sportszabályzat 20 oldalas volt, most viszont már 75” – jegyezte meg Vasseur.

 

Az Aston Martin enciklopédiája

Az elmúlt években nem először láthattuk, hogy az Aston megkapirgálta a szabályzat egyik elemét: tavaly sikeresen visszavonatták Fernando Alonso dzsiddai büntetését, Spielbergben pedig szintén az ő óvásuk révén osztottak ki további rengeteg pályaelhagyásos szankciót. McCullough elárulta, hogy most is a sportigazgatójuk, Andy Stevenson volt résen:

„Andy mellettem ül a bokszfalon, és kívül-belül ismeri a szabálykönyvet. Olyan, mint egy enciklopédia, régóta itt van már. Abban a pillanatban, hogy megjelent a hivatalos üzenőrendszerben, hogy az autó megállt, azonnal rávágta, hogy ’39.6-os cikkely, nem folytathatja’. Meg is lepődtünk kicsit, ezért is óvtunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: