Nem kérdés, hogy az Alpine okozta a hétvégi Formula-1-es évadnyitó Bahreini Nagydíj legkellemetlenebb meglepetését: bár már a teszteken látszott, hogy visszaléptek az erősorrendben az A524-essel, így is váratlanul érhetett sokakat, hogy konkrétan sereghajtónak bizonyultak a franciák.
Az időmérőn az utolsó két helyet kaparintotta meg az Esteban Ocon, Pierre Gasly páros, míg a futamon csak azt a Valtteri Bottast és Logan Sargeantet előzték meg, akik különböző problémák miatt időt veszítettek.
Ráadásul ahogy arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is beszélt egyik helyszíni videós bejelentkezésében, az Alpine már úgy érkezett meg Bahreinbe, hogy a technikai igazgató Matt Harman és az aerodinamikai részleg vezetője, Dirk de Beer is beadta a felmondását – jóllehet, előbbi még ott ült a bokszutca falán a szezonnyitón.
Nos, két nappal a versenyt követően az Alpine hivatalos közleményben erősítette meg a fent nevezett két szakember távozását. Egyúttal azt is bejelentették, hogy ennek és a pocsék idénykezdésnek köszönhetően átalakítják a technikai vezetőség struktúráját.
Ezentúl ugyanis – hasonlóan ahhoz, amit a McLaren is láthatunk idén – három különböző technikai igazgató fogja felügyelni a különböző területeket és részlegek munkáját. A bejelentés értelmében Joe Burnell lesz a mérnöki részlegért felelős műszaki igazgató, David Wheater az aerodinamikai részleg munkáját fogja felügyelni, míg Ciaron Pilbeam a teljesítményért felelős technikai igazgató címét kapja meg – és ők mindhárman közvetlenül Bruno Famin csapatfőnöknek jelentenek majd.
„A szervezeti változtatások mellett döntöttünk, mivel világosan látjuk, hogy nem tartunk ott, ahol akarunk vagy ahol kellene teljesítmény terén” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Famin. „Úgyhogy itt az ideje egy újabb lépést tenni szervezeti és emberek szintjén.”
„Az új hárompillérű struktúra a három technikai igazgatóval, akik mind különböző területekre specializálódnak, jobb munkát és együttműködést fog hozni a műszaki részlegeink között, és hozzájárul ahhoz, hogy átvigyük a teljesítményt a gyárakból a versenypályára.”
Famin nyilatkozatában hozzátette: bízik a három kinevezett technikai igazgató szakértelmében, egyúttal megköszönte a távozó Harman és De Beer eddigi munkáját is.
Az Alpine közleménye hozzáteszi: a Viryben dolgozó motorrészleget továbbra is Eric Meignan vezeti technikai igazgatóként, ő folytatja a munkát a 2026-os erőforráson. Emellett az is kiderült, hogy munkába állt a két gyár műveleti igazgatója, az Enstone-ban dolgozó John Woods és a Viryben székelő Audrey Vastroux.