DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
F1

Miben hasonlít Hamilton és Schumacher?

A Ferrarinál Schumacherrel, a Mercedesnél Hamiltonnal dolgozott együtt, így mindkettejüket közelről ismeri. Aldo Costa a két hétszeres F1-es bajnok hasonlóságairól és különbségeiről beszélt.

Lewis Hamilton hosszú évek óta rendre összehasonlítják Michael Schumacherrel, különösen mióta megszerezte 7. világbajnoki címét és megdöntötte a német versenyző korábban elérhetetlennek hitt győzelmi rekordját – most pedig a Ferrarihoz igazolás újabb táptalajt adott a két klasszis összevetésének.

schumacher-mercedes



A jelenleg a Dallaránál dolgozó Aldo Costa, aki a Ferrarinál Schumacher, a Mercedesnél pedig Hamilton világbajnok autóinak tervezésében vállalt oroszlánrészt, egy olasz lap kérésére vállalkozott a két versenyző egybevetésére, s mindenekelőtt azt szögezte le, hogy az F1 történetének két legsikeresebb versenyzője sok szempontból nagyon is hasonlít egymásra:

„Szeretném rögtön leszögezni, hogy Michael és Lewis kevésbé állnak távol egymástól, mint azt gondolnánk” – kezdte az olasz F1-es veterán. „Mindketten mindig nagyon analitikusan közelítették meg a dolgokat a pályán. Aprólékosak, nagyon profik. Tudják, hogy bizonyos szinteken a részletek jelentik a különbséget, azok határozzák meg az eredményt.”

hamilton-singapore-1

Costa a versenyzők jellemét tekintve szintén lát hasonlóságokat kettejük között: „Michael nagyon emberi volt a munkakapcsolatokban. Leült a mérnökökkel, és nyugodtan kifejtette az érzéseit az autójával kapcsolatban, de nem megszállottan.”

Ami pedig Hamiltont illeti: „Ugyanez. Lewist jobban megismertem, mert a Mercedesnél olyan szerepköröm volt, ami közvetlenebb kapcsolatba hozott a versenyzővel. Ő és én szimbiózisban éltünk, Hamilton, akárcsak Schumi, a bizalmadat kéri és meg is bízik benned.”

schumacher-ferrari-2

Persze különbségek is vannak kettejük között, amelyek részben abból fakadnak, hogy más generációhoz tartoznak, két eltérő korszak versenyzői. „Schumacher azon korszak utolsó képviselője volt, amikor az autókat a pályán, folyamatos teszteléssel fejlesztették, és ebben félelmetes, sőt merem állítani, egyedülálló volt.”

„Lewis viszont a szimulátorok korának tagja, és persze nem tehet róla, hogy a szabályok megváltoztak. Röviden, Michael mindig a volán mögött ült, Hamilton meg szinte soha, mert nem lehet” – mondta Costa, majd hozzátette: „Nem véletlen, hogy amikor Schumi 2010-ben visszatért a versenyzéshez, immár pályán zajló tesztek nélkül, rosszul érezte magát, mert nagyon utálta a szimulátort.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: