Már több mint egy éve tart az Andretti-történet, a legendás amerikai istálló olykor reménytelennek tűnő harca azért, hogy bebocsátást nyerjenek a királykategória kapuján. Az előkészületek annak ellenére is folyamatosan haladnak előre, hogy jelenleg még semmi biztató jelet nem kaptak azt illetően, hogy tényleg beszállhatnak-e az F1-be.
Folyamatosan bővül a csapat létszáma is: jelenleg mintegy 120 ember dolgozik az Andretti F1-es csapatának előkészületein, ennek mintegy fele a General Motorstól érkezett, akik 2028-tól nem csupán technológiai partnerként, hanem motorszállítóként is szerepet vállalnak a projektben, melyet a korábban az enstone-i F1-es istállónál nagy karriert befutó Nick Chester felügyel.
Chester mellett többet között a Fernando Alonso két világbajnoki címében hozzá hasonlóan szerepet vállaló Jon Tomlinson, valamint a számos F1-es csapatnál megforduló tervező John McQuilliam tartoznak az egyre bővülő projekt kulcsemberei közé, s mint Chester elmondta, a mezőny jelenlegi élcsapataitól is folyamatosan érkezik az erősítés.
„Ez a csapat rendesen akarja csinálni a dolgokat, és nyerni akar” – idézi Chestert a The Athletic. „Nem akarsz olyan helyen dolgozni, ahol nincs meg ez az éthosz. A csatlakozásomat megelőző beszélgetések során nagyon vonzóvá tette a csapatot a mögötte álló erőforrás és az erőfeszítés, amit a győzelem érdekében tesznek.”
„Bizonyos értelemben kellemesen meglepett, hogy milyen könnyű volt az embereket a projekthez csábítani” – folytatta Chester. „Egy új csapat és az Andretti név nagyon vonzó, hiszen a tiszta lap általában nagyon proaktív kultúrával jár együtt. Csatlakoztak hozzánk emberek a Red Bulltól, a Ferraritól, a Mercedestől és a McLarentől is. Mindannyian új kihívást akartak, és roppant vonzó számukra, hogy részt vehetnek az F1-es részlegünk kialakításában.”
A Cadillac nem csupán egy matrica
Mielőtt bejelentették, hogy a General Motors a csapat motorszállítója is lesz a Cadillac márkanevet használva, kérdések merültek fel azzal kapcsolatban, hogy a GM mennyiben vesz majd részt ténylegesen a projektben, s nem csupán a nevét és logóját adja az Andretti F1-es beszállásához.
Chester azonban hangsúlyozta, hogy a GM részvétele már most is kulcsfontosságú, hiszen részt vettek az első kölni szélcsatornás tesztelésekben – amelyek a terv szerint az év közepén már egy teljes méretű modellel folytatódnak – és az alkatrészek gyártásában is:
„A GM közreműködése nélkül a fele sem sikerült volna annak, amit idáig elértünk” – jelentette ki a brit szakember. „Nem dobáljuk ide-oda a dolgokat, sokkal inkább csapatként működünk, mely nagyon szépen integrálódik.”