DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Norris a sprintpole-ban a piros zászló után

Az első szakasz egy csúnya balesettel ért véget az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintszétlövésén, melyen végül Lando Norris legyőzte a két Red Bullt.

Ma már nyoma sem volt a pénteki ítéletidőnek, így tiszta körülmények között kezdhették meg a sprintszétlövést a mezőny tagjai, mely a hírek szerint elképzelhető, hogy az utolsó szombat délelőtti „sprintidőmérő” volt.

SQ1

Az első gyorskörök után Sainz vezetett Hamilton, Verstappen és Russell előtt, az ötödik helyen pedig a tavaly itt pole-t szerző Magnussen következett. A két Red Bull között volt egy kis félreértés, de igazán sokat egyikük sem veszített ezen.

Az utolsó gyorskörök előtt Stroll, Zhou, Albon, Tsunoda és Sargeant állt kieső helyen, de a tegnapi tapasztalatoknak megfelelően mind a húsz versenyző pályára gördült. Végül egy baleset vetett véget az SQ1-nek: Esteban Ocon csapódott falnak a Curva del Sol kijáratánál, s mivel a piros zászló előtt pár másodperccel Tsunoda javítani tudott, épp a francia lett az, aki számára véget ért a szétlövés.

A balesetet az váltotta ki, hogy a 3-as kanyarban Ocon el akart menni a lassú tempóban haladó Alonso mellett, és a két autó egyszerre mozdult meg: a spanyol egy kicsit befelé húzta a kormányt épp akkor, amikor Ocon megcsúszott, így az Aston Martin bal első és az Alpine jobb hátsó kereke összeért egymással.

SQ2

Az SQ2 késve kezdődött a baleset helyszínének eltakarítása és helyreállítása miatt, miközben az Aston Martinnál azon igyekeztek, hogy rendbe tegyék Alonso sérült autóját, de sok reményt nem lehetett fűzni ehhez, hiszen a spanyol overálját levetve, fancsali ábrázattal beszélgetett a garázs oldalában honfitársával, Pedro de la Rosával.

alonso-interlagos



A csapatok hosszabb szünetre készültek, Russell ki is szállt az autóból, az FIA közlése szerint a gumifal javítása miatt lett ekkora a csúszás. Végül a baleset után csaknem fél órával, magyar idő szerint 15:40-kor folytatódott a szétlövés az SQ2-vel.

A második etapot a két Red Bull kezdte a legjobban közepes keverékeken Verstappen másfél tizedes előnyben állt a Ferrarikkal és csapattársával szemben, a többi rivális előtt pedig 2-5 tized volt a fórja. Kellemes meglepetést jelentett a Haas, akik a két Mercedes előtt, Norrist közrefogva a 6. és a 8. helyen várták az utolsó menetet – igaz, mindenki használt gumikon futotta a körét.

hulk-interlagos

A két AlphaTauri, Gasly és Bottas csak egy mért körre készült, Alonso autóját pedig nem sikerült időben összerakni. Sorrendben Bottas, Tsunoda, Ricciardo és Gasly is bejutó időt futott – ezzel Bottas már ki is csúszott –, majd jött a két Mercedes és Norris, és miután mindannyian megoldották a feladatot, végül Gasly és Bottas mellett a két Haas esett ki, akik egyaránt egy tizeden belül voltak a még éppen bejutó Tsunodához képest. Norris a két Red Bull és Ricciardo előtt nyerte az SQ2-t.

SQ3

Nem siették el a kezdést a versenyzők a nyolcperces harmadik szakaszban, s miután három perc is lepörgött úgy, hogy senki nem mozdult ki a garázsból, biztossá vált, hogy mindenkinek csak egyetlen mért köre lesz.

ricciardo-interlagos

Aztán szűk négy perccel a vége előtt mindenki nekiindult, új lágy keveréket Norris, Verstappen, Ricciardo és Tsunoda rakott fel, valamint a Mercedesek, akik utoljára hagyták el a bokszot, míg Verstappen a kijáraton mutatott be több előzést…

A holland lila első szektorral jelezte, hogy ma is meg óhajtja szerezni a rajtelsőséget, de a másodikban nem tudott gyorsabb lenni Norrisnál, és végül ki is kapott a brittől. Perezen volt a sor, hogy megmentse a Red Bull becsületét, de nem sikerült: Lando Norris szerezte meg a sprint rajtelsőségét a két Red Bull előtt!

 

norris-interlagos

Perezt a két Mercedes követte, majd az AlphaTaurik és a Ferrarik következtek Tsunoda, Leclerc, Ricciardo, Sainz sorrendben, Piastri pedig csak a tizedik helyen végzett.

A sprintszétlövés végeredménye 

Hely Pilóta  Autó Idő
1. Lando Norris McLaren–Mercedes 1:10,622
2. Max Verstappen Red Bull–Honda RBPT 1:10,683
3. Sergio Perez Red Bull–Honda RBPT 1:10,756
4. George Russell Mercedes 1:10,857
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:10,940
6. Yuki Tsunoda AlphaTauri–Honda RBPT 1:11,019
7. Charles Leclerc Ferrari 1:11,077
8. Daniel Ricciardo AlphaTauri–Honda RBPT 1:11,122
9. Carlos Sainz Ferrari 1:11,126
10. Oscar Piastri McLaren–Mercedes 1:11,189
11. Kevin Magnussen Haas–Ferrari 1:11,727
12. Nico Hülkenberg Haas–Ferrari 1:11,752
13. Pierre Gasly Alpine–Renault 1:11,822
14. Valtteri Bottas Alfa Romeo–Ferrari 1:11,872
15. Fernando Alonso Aston Martin–Mercedes -
16. Esteban Ocon Alpine–Renault 1:12,388
17. Lance Stroll Aston Martin–Mercedes 1:12,482
18. Zhou Guanyu Alfa Romeo–Ferrari 1:12,497
19. Alexander Albon Williams–Mercedes 1:12,525
20. Logan Sargeant Williams–Mercedes 1:12,615
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: