A Mercedes számára kellemetlen meglepetést hozott a Formula-1-es Belga Nagydíj olyan tekintetben, hogy újra felütötte a fejét a W14-esnél a pattogás. Toto Wolff csapatvezető közvetlenül a verseny után még felvetette, hogy elképzelhető, hogy a Spa-Francorchamps-ban bevetett újításaik, mindenekelőtt az új padlólemez válthatta ki a delfinezést. Mike Elliott vezető technikai igazgató szerint azonban két másik tényező állhat a háttérben:
„Egyértelmű, hogy komoly pattogással volt dolgunk a hétvégén” – mondta el a szakember a Mercedes szokásos futam utáni videós értékelőjében. „Mindkét versenyző beszélt róla és az adatokban is láttuk. Más autóknál is láthattunk bizonyos mértékű pattogást, és úgy vélem, ennek egy része Spa természetében fakad. Valójában tavaly óriási pattogással küzdöttünk itt, ahogy a legtöbb csapat is.”
„Nyilvánvalóan hatással van ez az autó teljesítményére, mivel hatással van arra, hogy a pilóták ki tudják-e hozni belőle a maximum tapadást, hatással van az egyensúlyra, valamint arra, hogy megfelelően belőjék a fékpontokat” – magyarázta Elliott.
„A kérdés, amit fel kell tennünk magunknak, hogy ebből mennyi volt a spái pálya és mennyit találhatunk a beállításokban, hiszen esős hétvégénk volt, egészen a versenyig nem volt egyetlen teljesen száraz etapunk sem. Emellett alaposan szemügyre vesszük a fejlesztési csomagunkat is, hogy biztosra menjünk, nem azzal hoztuk-e vissza a pattogást, de pillanatnyilag úgy hisszük, valószínűleg a beállítások és a pálya eredményezte.”
Váratlanul gyenge volt a Mercedes tempója
Lewis Hamilton és George Russell a negyedik és hatodik helyeken zárták a vasárnapi futamot. Hamilton esélyes lehetett volna a dobogóra, de nem tudta elkapni Charles Leclerc Ferrariját. Elliott elismerte, hogy a vártnál nagyobb volt a gumikopása a W14-esnek Spában – de erre is adott egy lehetséges magyarázatot:
„Ez szokatlan volt, mert általában jó a gumikopásunk és sokkal jobban teljesítünk a futamokon, mint az időmérőkön. Ha a hétvége egészét nézzük, a változó körülmények és a száradó pálya azt eredményezte, hogy az időmérőn körről körre változott a tempó. A versenytempót illetően úgy vélem, a megfelelő beállításhoz pontosan jól kell belőni az egyensúlyt. Nekünk ez a hétvégén nem sikerült, és szerintem ez annak volt köszönhető, hogy nem tudtunk szárazon körözni, nem volt elég lehetőségünk jól beállítani az autót, így nem volt annyira kiegyensúlyozott az autónk, mint néhány riválisunké. Mivel pedig jelentősebb volt a gumikopásunk, nem tudtuk azt a versenytempót hozni, amit látni akartunk.”