DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Wolff azt hitte, Silverstone-ban győzik le a Red Bullt

A szezon legjobb esélyének tartotta előzetesen a Brit Nagydíjat Toto Wolff. A biztonsági autónál abban is biztos volt, hogy bedarálják a két McLarent.

A Mercedes a múltban kiválóan szerepelt hazai pályáján: 2013 és 2021 között csupán egyetlen alkalommal nem a csapat nyerte a Brit Nagydíjat, melyet követően 2022-ben a szezon gyengébb első felének egyik legerősebb versenyét teljesítették otthon. Az idei kiadás után Toto Wolff beismerte: arra számított, hogy Silverstone kínálja a legjobb esélyt Max Verstappen legyőzésére.

„Azt gondoltam, hogy múltbéli teljesítményünket tekintve Silverstone a legjobb esélyünk. Nem így alakult. Szóval talán egy másik pálya kínálja majd a legjobb lehetőséget” – idézi a RacingNews365 Wolffot.

„Az autónk összességében nem ott állt, ahol a korábbi években Silverstone-ban megszoktuk. Ezen a pályán korábban dominánsak és erősek voltunk, de a magas sebességű szakaszok nem mentek jól a közvetlen riválisokhoz képest. Az időmérőn általában küszködtünk a kijáratokon a kigyorsításokkal – tehát az autó továbbra is nehezen kezelhető” – részletezte a csapatfőnök, mi hiányzott Nagy-Britanniában.



A csapat részéről már a versenyhétvége előtt optimista volt a kommunikáció, a hetedik-nyolcadik pozícióban zárt Osztrák Nagydíjhoz képest sokkal erősebb teljesítményre számítottak a W14 számára kedvezőbb pályán, ráadásul fejlesztett első szárny is érkezett a helyszínre. A pénteki szabadedzések azonban mutatták, az egykörös tempó nincs meg, habár a versenyszimuláció ígéretesnek tűnt.

Arra számított, hogy bedarálják a McLareneket

A két Mercedes végül csak a hatodik-hetedik rajtkockából kezdte meg a Brit Nagydíjat, és a Ferrarik mögé ragadva egyre távolabb kerültek a dobogótól. Új reményt adott viszont a biztonsági autó: Lewis Hamilton így került a harmadik helyre, ráadásul lágy abroncson vehette üldözőbe a keményt kapó Lando Norris McLarenjét, miközben George Russell szintén gumielőnyben volt Oscar Piastri mögött.

„Amikor a biztonsági autót elrendelték, egészen biztos voltam benne, hogy megesszük a McLareneket és második-harmadik helyen végzünk, vagy akár az élre is fenyegetést jelentünk” – árulta el az osztrák.

„Az első pár körben támadhattuk volna őket, de mindketten erősen versenyeztek és hatékonyak voltak a gyors kanyarokban, valamint az egyenesben. Nem volt módunk rá, hogy megelőzzük őket. Ez meglepetést is okozott” – beszélt a hajrában vívott csatáról Toto Wolff. Lando Norristól tudjuk: a mclarenes alacsonyabb leszorítóerős beállítást kért a futamra, mivel úgy gondolta, a plusz sebesség az egyenesben előnyére válhat – és végül pont ezzel tartotta a gumikülönbség ellenére a harmadik helyen a Mercedest.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: