DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ez okozta valójában Russell kanadai kiesését

A verseny elején falhoz vágta a Mercedesét, de az F1-es istálló vezető műszaki igazgatója szerint nem ennek volt köszönhető, hogy kiállni kényszerült a brit.

George Russell a vasárnapi Formula-1-es Kanadai Nagydíj 12. körében hibázott, amikor a 9-es kanyarban a falnak csapta a Mercedesét. A futamot egy gyors bokszlátogatás után folytatni tudta, később azonban fékhiba miatt kihívta őt csapata, így végül nem ért célba a brit.

Russell már közvetlenül a verseny után is utalt rá, hogy a kiesését eredményező problémának nincs köze a balesetéhez, ezt pedig most Mike Elliott, a Mercedes vezető technikai igazgatója is megerősítette az alakulat szokásos nagydíjértékelő videójában:

f1-russell-mercedes-kanada



„Először is, úgy gondolom, George nagyszerű hétvégét teljesített, ahogy Lewis is” – szögezte le a szakember. „A verseny elején remek etapot teljesített Russell a gumikon. Nagyszerűen menedzselte az abroncsait, és láttuk, ahogy egyre jobb a tempója az etap végéhez közelítve. Sajnos elkapta a rázókövet a 8-as kanyarban, az pedig éppen elég volt arra, hogy kibillentse az autóját, elússzon a hátulja és ütközzön a 9-es kijáratán. Ahogy az a felvételeken is látható volt, elég komoly volt a kár: megsérült az első szárny, eltört a hátsó felni, ami defekthez vezetett, s ezért kellett bejönnie.”

„A kiesés maga igazából a fék elhasználódásából adódott. Nagyon keményen használjuk a fékeket egy olyan pályán, mint a kanadai: rengeteg a nagy fékezés, és láttuk a telemetriában, hogy George autóján a fékkopás kezd kicsúszni az irányításunk alól. Azt is láttuk, hogy nem fogunk célba érni, ha így folytatjuk. Azt is láttuk, hogy forgalomban, DRS-vonatban autózik, meg kellett előznie az előtte haladó autókat, így szinte képtelenség volt menedzselni a fékeket, ezért sajnos ki kellett állnunk.”

Elliott arról is beszélt, hogy a verseny eleji balesetet viszonylag olcsón megúszták: „Ami az autót ért sérüléseket illeti, bizonyos tekintetben még szerencsések is voltunk. Az első szárnyat nyilván le tudtuk cserélni a bokszkiállásnál. A kereket is kicseréltük, a padlólemez és a hátsó szárny pedig szinte sértetlen maradt. Ugyanakkor egy ilyen erejű becsapódás mindig kibillenti az addigi egyensúlyából az autót. George-nak ezzel is meg kellett birkóznia a futam hátralévő részében.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: