A Mercedes állt a mai F1-es hírek középpontjában, a legtöbb téma a csillagos istállóval kapcsolatos. Egyrészt Toto Wolff szerint rövidesen megtörténik végre a hosszabbítás a csapat és Lewis Hamilton között, maradni fog náluk a hétszeres világbajnok. Amikor rákérdeztek, hogy mit jelent időben ez a hamarosan, Wolff így felelt: „Inkább napokról beszélünk, semmint hetekről. Keményen dolgozunk azon, hogy meglegyen a Kanadai Nagydíj előtt. Ma találkozom vele, és talán beszélgetünk erről.”
Ha már Wolff, több csapatfőnökkel együtt megvédte az FIA-t a Mercedes vezére. Komoly visszhangot kapott az F1-es Spanyol Nagydíjon Günther Steiner kritikája, amely során laikusoknak nevezte a stewardokat és a rendszer megváltoztatását sürgette: elmondása szerint „profi” felügyelőkre lenne szükség, mint más sportokban. A Haas-főnöket emiatt be is idézték és megrovásban részesítették, Steiner pedig tisztázta, hogy nem akart senkit megbántani és csupán arra utalt, hogy más sportokban főállású bírók tevékenykednek. Az ügyben végül Wolff, Andrea Stella, Mike Krack és Franz Tost is azt a véleményt fogalmazta meg, hogy idén eddig többségében jól döntöttek a felügyelők, és ők abszolút bíznak a rendszerben: Wolff szerint ő csak bizonyos személyekben nem bízott korábban sem, utalva Michael Masi és a 2021-es vb-döntő eseményeire.
Szintén Wolff beszélt Max Verstappenről is, és arról, hogy bánja, hogy nem csapott le rá még korábban. „Beszéltem Josszal és Huubbal [Huub Rothergather, Verstappen menedzsere – a szerk.], amikor meglátogattak a brackley-i irodámban. Ennek akkor kellett történie, amikor Max még gokartozott vagy legalábbis a gokartos időszaka végén járt, mielőtt fellépett a Formula-3-ba. Aztán újra beszéltünk, amikor Max és Jos meglátogatott a bécsi házamban. Eltöltöttünk néhány órát azzal, hogy a jövőjéről beszéltünk. Hogy bánom-e, hogy lemaradtunk Maxról? Egyértelműen. De annak idején nem jöhetett szóba opcióként. Két olyan versenyzőnk volt, akikkel rendkívül elégedettek voltunk Nico és Lewis személyében, amikor pedig Nico távozott, Valtteri volt az opció, Max pedig nem is volt elérhető.”
Még mindig Wolff: a Mercedes F1-es főnöke szerint Montrealban erősebbek lehetnek a riválisok, a Red Bull-lal szembeni hátrány ledolgozásához pedig sokat kell még dolgozniuk. „A hosszú egyeneseivel és a lassú kanyarjaival ez nem egy olyan pálya, amely annyira passzolna az autónkhoz, mint Barcelona” – mondta.
Már nem Wolff, de még Mercedes: Andrew Shovlin vezető pályamérnök a W14-es új első futóművéről beszélt, és rámutatott, hogy miért lett stabilabb az új megoldással az autó. Shovlin szavai itt olvashatók ezzel kapcsolatban!
Közel negyedmillió fontért árverezték el az imolai F1-es trófeákat, amelyeket aláírt az összes versenyző és csapatfőnök, valamint a pole-pozíciós díjat és egy a mezőny tagjai által dedikált üveg Ferrari Trento habzóbort. Ezek végül összesen 247 171 angol fontért keltek el, amelyeket természetesen szintén a régióban élőknek ajánlottak fel.
„Semmi köze a valósághoz” – állítja Dr. Helmut Marko a Drive to Survive-ról. A Netflix sorozata már öt évadot megélt, de rendre botrányt kavart a ferdítéseivel, Max Verstappen egy ideig például bojkottálta a műsort. „Néhányan ismerhetik a Netflix-sorozatot, de annak köze sincs a valósághoz. Áttörést eredményezett a Formula-1 számára Amerikában, és amíg a nézőszámok és az érdeklődés megvan, lehet vitatkozni arról, hogy van-e értelme vagy szükséges-e” – mondta erről Marko.
Végezetül még két dolgot ajánlanák hírösszefoglalónkban. Egyrészt FormulaPlusz rovatunkban írtunk az F1-es pilóták átigazolási piacáról, hogy ki hajt éppen szerződésért, és hogy kik lehetnek azok, akik leginkább szeretnének kitúrni valakit egy ülésből. Másrészt pedig összeszedtük a hétvégi menetrendet, benne az F1-es Kanadai Nagydíjjal, a hungaroringi TCR-eseményekkel, a MotoGP-vel és az IndyCarral is.