A Spanyol Nagydíj is tükrözte az időmérő és versenytáv erőviszonyai között megszokott sorrendet: a Ferrari erős volt egy körön, Carlos Sainz második rajthelyre kvalifikált, a futamon azonban esélye sem volt a két Mercedes ellen.
„Valószínűleg kicsit gyorsabbak vagyunk az időmérőn, a futamon viszont túlságosan következetlenek. Nézzük meg Miamit, ahol Carlos első etapja jó volt, a második azonban nagyon gyenge” – idézi az Autosport a Ferrari most már szokásos problémájáról beszélő Vasseurt: az autó kiszámíthatatlan, eltérően viselkedik egyes etapokon vagy akár körről körre.
„Ahogy megoldódik a következetesség helyzete, el tudjuk képzelni, hogy velük fogunk harcolni a futamon. A Red Bull azért egy másik történet, főleg Verstappen, ő továbbra is sokkal gyorsabb időmérőn is, futamon is” – tette hozzá, hogy egyelőre a Mercedes és az Aston Martin van célkeresztben.
Nem csupán a Mercedes, a Ferrari is fejlődött
A W14 monacói fejlesztési csomagja nyilvánvaló előrelépést jelentett, de Vasseur a két csapat közti különbségre hivatkozva érvel azzal, hogy ezzel párhuzamosan az SF-23 teljesítménye is javult.
„A Mercedes nem lazsál, Miami óta elhozták a monacói fejlesztésüket. De ami minket illet, szintén látható, hogy amit a barcelonai héten hoztunk, nyers teljesítmény terén kifizetődött. Ha Miamit, azaz a Mercedes fejlesztését megelőző versenyt hasonlítjuk össze a mostanival, az alapján mi is előreléptünk teljesítmény terén, együtt a Mercedesszel” – magyarázta Vassuer.
„A referencia Miami: most Carlos első sorba került, ami valószínűleg előrelépés. A verseny távján is javulás történt az Astonhoz képest, de ez messze van az elegendőtől. A teljesítménykülönbség a Mercedeshez képest pedig óriási, ha az időmérőről futamra történt változást nézzük. Erre kell minden erővel fókuszálnunk, arra, hogy jó vasárnapi futamjaink legyenek, sok ponttal” – összegezte a csapatfőnök.