DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Elmondta Vasseur, mi a fő gond a Ferrarival

Hiába a fejlesztések, ismét következetlenül viselkedett az SF-23-as Barcelonában: a maranellóiak F1-es főnöke szerint nehéz azonosítani és orvosolni a problémát.

Bár jelentősen átalakult a Ferrari a Formula-1-es Spanyol Nagydíjra, a fejlesztések egyelőre nem váltották meg a világot: Carlos Sainz az első sorból indulva lett ötödik úgy, hogy esélye sem volt a Red Bull és a Mercedes párosa ellen, míg Charles Leclerc a szombati időmérős szenvedése után a pontszerzők közé sem tudott felzárkózni. Persze az újításokról még korai lenne ítéletet mondani, a hazai pilóta, Sainz kiemelte, hogy a Circuit de Catalunya volt a legrosszabb pályájuk.

A versenyt követően Frederic Vasseur pedig ismét azt emelte ki fő problémájukként, amely az utóbbi hetekben már visszatérő elemmé vált a csapatvezető és a pilóták nyilatkozataiban egyaránt: az autó következetlen és kiszámíthatatlan viselkedése.

f1-ferrari-barcelona



„Szerintem a fő problémánk nem az autó potenciáljával van egy körön, esetleg az ilyen vagy olyan típusú kanyarokban. A fő hiányosság a kiegyensúlyozottság” – idézi Vasseurt a Motorsport. „Charles autójánál például az első és a harmadik etapban ugyanolyan keverék volt fent, mégis az elején nem volt rendben a balansz, míg a végén mondjuk rá, hogy elment. Carlos pedig elfogadható első és jó utolsó etapot teljesített, a középső szakaszban viszont veszített 15-20 másodpercet a riválisokhoz képest. Nagyon nehéz ezt megérteni és megoldani, mert nem mindig ugyanaz a probléma.”

A csapatfőnök azt cáfolta, hogy a gumikezeléssel lennének alapvetően gondjaik: „Nem gondolom, hogy a gumikopásról volt szó. Az lehetne, ha jobban nyomjuk, de nem ez a fő probléma. Carlos elég jó tempót tudott futni az utolsó néhány körben. Ez azt jelenti, hogy nem az van, hogy elkopnak a gumik. Charles pedig az első etap elejétől kezdve panaszkodott az egyensúlyra, az elsőtől az utolsó körig.”

Vasseur azt is megjegyezte, hogy aligha a forgalomban autózás és az elöl haladó versenygépek által felkavart piszkos levegő okozza a nehézségeiket, mert bár igaz, hogy az időmérőn, ahol tiszta levegőben köröznek, jobban muzsikál az SF-23-as, de például Sainz középső etapja annak ellenére volt gyenge, hogy akkor sem volt forgalomban. A csapatfőnök hozzátette: már egy ideje erre a következetlenségre fókuszálnak a fejlesztésekkel. „És úgy gondolom, konzisztensebbek is vagyunk, mint voltunk egy ponton” – mondta el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: