DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Mercedes Monacóig, a Ferrari Barcelonáig halaszt

Logikusabb megoldásnak tűnhet az elmaradt imolai fejlesztéseket csak a Spanyol Nagydíjon bevetni, a Mercedes azonban már a jövő hétvégi monte-carlói versenyen átalakul.

A szélsőséges esőzés miatt törölt Emilia-romagnai Nagydíj első európai hétvégeként a legtöbb csapat jelentős fejlesztési csomagjának helyszíne lett volna – az újdonságok közül a legérdekesebbnek a Mercedes W14 módosításai ígérkeztek. A csapat filozófiaváltása jegyében új oldaldoboz mellett Toto Wolff módosított padlót és felfüggesztést is ígért az olasz hétvégére – azaz a W14 szemmel jól látható megújulására lehetett számítani, akár egy B autónak titulálható átalakulásra.

Az új csomagtól sokat vár a csapat, Andrew Shovlin elmondta, bíznak benne, hogy az autó gyorsabb lesz egy körön és versenyen is, ugyanakkor nem várnak azonnali feljavulást, ennél fontosabb, hogy az imolai csomag egy új fejlesztési alapot jelent, kiindulást abba az irányba, amely a győzelmekért és vb-címekért vívott harcba juttatja vissza a Mercedest.

Imola törlése azt jelenti, hogy a következő verseny a Monacói Nagydíj, a szezon leglassabb, nagy leszorítóerőt igénylő pályája, egy utcai helyszín nagy törésveszéllyel. Nem ideális pálya fejlesztések bevezetésére, leszámítva a vonalvezetésre szabott alkatrészeket, ezért több istálló várhatóan a Monte-Carlót követő Spanyol Nagydíjra halasztja el imolai fejlesztését.



A Mercedes esetében nem ez a helyzet: a RaceFans.net információi szerint a csapat már jövő hétvégén, Monte-Carlóban a módosított W14-et gurítja ki, a karosszériát ugyanis már most átépítették annak megfelelően, hogy az új alkatrészeket felszerelhessék.

A Ferrari Barcelonáig kivár

Az SF-23 is kapott volna egy újdonságot Imolában új hátsó felfüggesztés formájában, ennek bevetését a Ferrari azonban már a hétvége törlése előtt elhalasztotta az esős időjárás-előrejelzésre hivatkozva.

A Mercedesszel ellentétben az olaszok szerint Monacóban sem éri meg bevetni a felfüggesztést, optimális helyszínként Barcelonára halasztották – ahol átfogó csomag érkezik, olasz sajtóhírek szerint a padló, az oldaldoboz, a szárnyak és fékcsatornák is módosulnak, valamint súlycsökkentés történik.

Más csapatok tervei egyelőre nem ismertek arról, melyik nagydíjon vetik be az Imolába szánt fejlesztési csomagot – a Mercedes mellett az Alpine és az AlphaTauri készült jelentősebb volumenű újdonsággal az első európai helyszínre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: