DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Újra Allison a Mercedes F1-es projektjének élén

Komoly átalakulás történt a Mercedesnél a technikai részleg vezetőségében: James Allison és Mike Elliott kulcsfigurák ugyanis pozíciót cseréltek a csapaton belül.

A döcögős szezonkezdet utáni gyors fejlődés reményében James Allison, aki eredetileg a vezető műszaki igazgatói pozíciót töltötte be, ezentúl műszaki igazgatóként segíti majd az istállót, ahogy tette azt 2017 és 2021 között is, míg Mike Elliott, aki korábban ezen a poszton látta el feladatait, Allison eddigi munkakörében folytatja. 

A Motorsport úgy tudja, Elliott maga ajánlotta fel a csere lehetőségét, miután belátta, képességei nem megfelelőek a pozíció betöltéséhez. Allison így újból a csapat Formula-1-es projektjét vezeti majd, Elliott pedig megkapja az Adrian Newey és a Red Bull mintájára létrehozott vezető műszaki igazgatói posztot, mellyel nagyobb szabadságot kap majd az F1-en kívüli feladatok ellátását illetően.



„Ezt a döntést nagymértékben Mike Elliottnak köszönhetjük, aki a folyamatot irányította. Tehát felcseréltük a szerepeket. Mike feljebb lépett a vezető műszaki igazgatói posztra, mivel briliáns tudományos elmével rendelkezik. James Allison pedig visszatért a műszaki igazgatói pozíciójába, és Mike-nak fog jelenteni” – magyarázta Toto Wolff csapatfőnök.

„Mike úgy vélte, és ez az önvizsgálat igazán csodálatra méltó, hogy Jamesszel egy gladiátort tudhatunk magunkévá, akiért és akivel tűzön-vízen átmennek a csapattagok. Olyan struktúrát kell létrehozni, ami a jövőben is fenntartható, Mike pedig arra a következtetésre jutott, hogy az ő képességei leginkább a szervezet továbbfejlesztésében hasznosíthatóak. Valójában nagyon örülök, hogy ő maga hozta meg ezt a döntést, és hogy Jamesszel egyetértettek ebben. Mindketten igazi zsenik” – véli az osztrák.

„Hatalmas változásokat látunk a technikai fejlesztések, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás terén. Ugyanakkor azt is vizsgáljuk, hogyan kell megszervezni és felépíteni egy modern Formula-1-es csapatot: milyen innovációkat lehet belevinni a folyamatokba.”

Wolff elmondta, Allison visszatérésével a műszaki igazgató posztjára megtartja a csapat a jelenlegi fejlesztési irányt.

„Már van egy utunk, amelyről úgy gondoljuk, hogy helyes. Csak más személyiségekkel és más irányítási struktúrával folytatjuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: