A hetedik helyről startoló Lewis Hamilton az előtte lévőkkel ellentétben a kemény gumikon vágott neki a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjnak. Így amikor Lance Stroll leállása miatt a táv harmadánál beküldték a biztonsági autót, az ő autójára a közepes abroncsok kerültek fel, míg az előtte haladó csapattárs, George Russell W14-esén akkor már a kemény gumik voltak.
Magyarán Hamilton volt a gyorsabb abroncsokon, s az újraindítást követően ott is loholt a fiatalabb brit nyomában, akit azonban sem megelőzni nem tudott, sem a Mercedes nem kérte őket helycserére. Később a hétszeres világbajnok le is szakadt Russellről – és éppen ez a tempóváltozás volt az Mike Elliott szerint, amiért nem avatkoztak be csapatutasítással:
„Először is, figyelembe kell venni, hogy a biztonsági autó eléggé korán érkezett, szóval hosszúnak ígérkezett az utolsó etap” – magyarázta a Mercedes friss videójában a technikai igazgató. „Bár Lewis jött ki az elméletileg gyorsabb közepes keverékű gumikon, az etap végére a kemény keverék vált volna sokkal gyorsabbá. Szóval noha Lewis eleinte nyomás alá tudta helyezni George-ot, az etapja végén már nem tudta volna ezt megtenni, szóval valószínűleg nem volt világos válasz arra, hogy melyik keverék a gyorsabb, ha az etap teljes hosszát nézzük.”
„Mindig engedjük versenyezni a pilótáinkat, egyszerűen így működünk csapatként, és nem gondoltuk, hogy bármikor is jobb helyzetbe kerülhetünk a futamon, ha az egyiküket előnyben részesítjük a másikhoz képest. Úgyhogy csak hagytuk őket versenyezni” – fogalmazott Elliott. Russell és Hamilton egyébként a negyedik-ötödik helyen zárta a dzsiddai futamot, megelőzve a Ferrarikat.