Sergio Perez magabiztos rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon, a Red Bull újabb kettős diadalát pedig a 15. helyről felzárkózó Max Verstappen tette teljessé. Két verseny után így a holland vezet a vb-tabellán, egyetlen ponttal mexikói kollégája előtt – ez az egy pont pedig abból adódik, hogy a kétszeres világbajnok a dzsiddai futam utolsó körében elhappolta a leggyorsabb köridőt és a vele járó bónuszpontot csapattársától.
A közvetítésben is bejátszott rádiózások alapján a hajrában a Red Bull mindkét pilótájától egy meghatározott köridő tartását kérte, de egyúttal Perez és Verstappen is érdeklődött afelől, kié a leggyorsabb kör és mennyi a vonatkozó idő. Verstappen végül ezt a legvégén javította meg.
Perezben a verseny utáni sajtótájékoztatón érezhetően volt is némi neheztelés a történtek miatt – így nyilatkozott erről a Formula.hu jelenlétében: „Két körrel a vége előtt megkérdeztem, mit mondtak nekünk. Azt mondták, tartsak egy bizonyos tempót: közölték velem, hogy enyém a leggyorsabb kör és tartsak egy konkrét tempót. Szóval azt gondoltam, ugyanez volt a kommunikáció Max felé is. Ezt egyértelműen felül kell vizsgálnunk, mert nyilvánvalóan más információt kaptam, és nem tudtam nyomni a végén.”
Verstappen szerint ugyanakkor teljesen megszokott, hogy érdeklődnek a leggyorsabb kör felől, és ráhajtanak az extra pontra: „Néhány körrel a vége előtt megkérdeztem, mennyi a leggyorsabb kör. Úgy vélem, mindenekelőtt szabadon versenyezhettünk, a végén pedig nyilván volt egy célköridő. De egy pont sorsa volt a kérdés, és ugyanez Bahreinben is meg lett kérdezve. Szóval szerintem különösen akkor, amikor csak a két autó között zajlik a csata, meglehetősen szokványos, hogy megkérdezzük, mennyi a leggyorsabb kör.”
A Red Bullnál házon belül tapintható némi feszültségről utazó riporterünk, Mészáros Sándor is beszélt vasárnap esti videós bejelentkezésében:
Aggódtak a megbízhatóság miatt
Perez arról is beszélt, hogy az utolsó körökben megkérdezte rádión, hogy mindkettejüket a tempó menedzselésére kérték-e, ugyanis volt benne némi aggodalom Verstappen előző napi féltengely-meghibásodását követően:
„Nyilván több információjuk van, mint nekünk. Úgy gondolom, a csapat remek munkát végzett annak kapcsán, hogy hagytak minket versenyezni. Egyszerűen csak úgy éreztem, hogy nagyjából az utolsó tíz körben nagyon hasonló tempónk volt, egy tizeden belüli, s úgy éreztem, a különbség lehetett volna kicsit nagyobb vagy kisebb is, de az sem változtatott volna semmin. Csak az autóra gondoltam és hogy biztosra menjek. Volt némi furcsa vibrációm, és nyilván ott volt a fejemben az is, ami előző nap történt Maxszal, ahogy valószínűleg a csapatnak is. Szóval ez csak arról szólt, hogy biztosan mindkét autó célba érjen és maximalizáljuk a pontokat.”