DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Aston: Még mindig jelentős a hátrányunk

A dobogós kezdés ellenére sem akarja elragadtatni magát az Aston F1-es főnöke, Mike Krack: szerinte lehet, hogy Dzsiddában csak negyedik erő lesznek.

Már a teszten látszott, hogy nagyot léphetett előre 2023-ra az Aston Martin, a Bahreini Nagydíjon való szereplésük azonban így is minden várakozást felülmúlt. Fernando Alonso dobogós helyezése és a csuklótörés után visszatérő Lance Stroll hatodik helye ugyanis megmutatta, hogy az alakulat nemcsak a középmezőny élére tört, hanem beköszönt az élbolyba is a Ferrari és a Mercedes közé. Mike Krack csapatvezető ugyanakkor továbbra is visszafogott – már csak a Red Bull-lal szembeni hátrányuk okán is:

„Úgy gondolom, a különbség továbbra is jelentős” – idézi szavait a Motorsport.com szaklap. „Nem tudjuk, mennyire menedzselte a versenyt a Red Bull. Szerintem eléggé kényelmesen teljesítették a futamot: felrakták a kötelező gumikeveréket és bekocsikáztak a célba. Úgyhogy szerintem lett egy jó eredményünk, javítottunk az autón, de olyan csapatok ellen versenyzünk, akik hozzászoktak az élmezőnyben való harchoz és a nagy intenzitású fejlesztésekhez. Úgyhogy szerintem maradjunk szerények, aztán meglátjuk, mi lesz.”

f1-alonso-aston-bahrein



Arra a felvetésre, hogy mostantól sorozatban szállíthatja-e az Aston a pódiumokat, szintén óvatos választ adott Krack: „Nem szabad elszállnunk és egyből dobogókról álmodnunk. Tudtuk, hogy nem vagyunk rosszak, tudtuk, hogy erős a versenytempónk. De nagyon sok dolog félrecsúszhat. Az első két kör után pedig egyáltalán nem álmodtam dobogóról, hogy őszinte legyek. Úgyhogy csak figyelnünk kellett, hogyan alakul a futam és a saját feladatunkra kellett koncentrálnunk. És azt sem szabad elfelejtenünk, hogy Charles kiesett. Szóval összességében szerintem lehet dobogóról álmodni, de nem szabad elhinni ezt.”

 

Hol fejlődhet még az Aston?

Az Aston Martin különösen versenytempó és gumikezelés terén tűnt roppant versenyképesnek az F1-es évadnyitón: mint arra technikai elemzésünkben rámutatottunk, egy műszaki megoldásnak is köszönheti a csapat, hogy a Red Bull-lal együtt ezen a téren a Ferrari és a Mercedes előtt járnak. De vajon miben fejlődhet még az AMR23-as?

„Először ki kell elemeznünk az adatokat. Roppant intenzív első hétvége volt, de most már jobb viszonyítási alapjaink vannak, mint előtte. Le kell ülnünk és alaposan kielemezni, hogy mik az erősségeink és a gyengeségeink, aztán szokás szerint dolgozni az utóbbiakon. Előre akartunk lépni, nem azt mondtuk, hogy le fogjuk győzni a Red Bullt. Álljunk továbbra is két lábbal a földön. Dolgozzunk keményen, mert lehet, hogy Dzsiddában csak a negyedik-ötödik-hatodik csapat leszünk. Élvezzük ki a mostanit, aztán meglátjuk, mi lesz ezután.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: