DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Ferrarinál nem a koncepció rossz – más oka volt a vasárnapi hátránynak

A Mercedesszel ellentétben az olaszoknál változatlanul bíznak az autófilozófiában. A gyengébb futamteljesítmény Bahreinben a beállításon múlt Vasseur szerint.

Sok szó esik a 2023-as szezonban a Formula-1-es autók aerodinamikai koncepciójáról. Úgy tűnik, a Mercedes extrém szűk oldaldobozos megoldása újból egy nehéz évkezdetet eredményez, nem hozta meg a várt előrelépést. A Red Bull koncepciója továbbra is nyerő, az ő útjukat követő Aston Martin – az AMR23 oldaldobozai szintén lefelé terelik a légáramlást – pedig a jelek szerint szintén beért. A Ferrari a befelé terelt légáramlást alkalmazó koncepció mellett tartott ki, és szezonkezdetük egyelőre csalódás.

Felmerül, van-e összefüggés a koncepció és az erősebb időmérő után a gyengébb vasárnapi szereplés, valamint ezt eredményező kedvezőtlen gumikezelés között. Fred Vasseurnek úgy tették fel a kérdést: továbbra is hisznek benne, hogy ezzel a koncepcióval legyőzhető a Red Bull?

„Teljes mértékben meg vagyok győződve erről. Még sosem láttam olyan autót, amely képes hozni egy másik tempóját az időmérőn, de a futamon nem (koncepciójából adódóan). Szóval ez a beállítástól és egyes választásoktól függött, egyáltalán nem a koncepciótól. Ez azt jelenti, hogy nem kell az ő irányukba elmennünk” – szögezte le sajtótájékoztatóján Vasseur, nem a Ferrari koncepciója felelős érte, hogy dobogót sem tudtak felmutatni a szezonnyitóról.



A bahreini végkifejlet lehetőséget adott, hogy Vasseur visszautaljon arra, amit még az SF-23 bemutatóján hangoztatott: az még, hogy egy csapat nyer Bahreinben, nem garancia arra, hogy az egész szezonban nyerő lesz. Igaz, ezzel elsősorban arra figyelmeztetett, nem szabad elbízni magukat, ha 2022-hez hasonlóan győznek a szezonnyitón – de az intelem fordítva is működik.

„Sosem jó kieséssel kezdeni a szezont, és inkább értünk volna célba, de következetes akarok lenni az álláspontommal. Két hete, a bahreini teszt előtt azt mondtam a csapatnak, hogy a bajnokság nem fog véget érni Bahreinben, nem számít az eredmény, bármi is lesz. Ez igaz volt a tesztre és igaz a mai napra is” – összegezte Vasseur.

A Mercedes már nem hisz saját koncepciójában

Úgy tűnik, a Ferrarival ellentétben a Mercedesnél kiábrándultak a radikális autótervezési irányból. Toto Wolff szokatlanul pesszimista nyilatkozatot tett a minimalista oldaldobozos koncepcióról – végképp negatívak szavai azt tekintve, hogy már az év első időmérője után ilyen kijelentést tett.

„Nem gondolom, hogy végül versenyképessé fog válni ez a csomag. El kell döntenünk, milyen fejlesztési irányt akarunk követni ahhoz, hogy újra versenyeket nyerjünk. Eljött a pillanat, s a stopper azt mutatja, hogy egyszerűen ez nem elég jó. Nincs elég leszorítóerőnk, és megoldást kell találnunk erre” – mondta lehangoltan Wolff. A csapatfőnök biztos benne, hogy akárcsak tavaly, a Mercedes idén is képes futamokat nyerni – hosszabb távon azonban az istállónak ennél nagyobb céljai vannak, és a jelek szerint Bahrein megmutatta, hogy a szűk oldaldobozban nincs meg az ehhez kellő potenciál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: