DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Miért ne lehetnénk harmadik erő?” – De la Rosa

Bár erősnek tartja ezt kijelenteni, az Aston Martin F1-es nagykövete is előhozakodott Fernando Alonso versenyszimulációjával, amit lenyűgözőnek nevezett.

A bahreini Formula-1-es teszt egyik legkellemesebb meglepetését az Aston Martin nyújtotta: a riválisokat és a szakértőket is lenyűgözte az AMR23-as stabil mozgása és erősnek tűnő tempója, így a legtöbben a középmezőny élére várják Fernando Alonsóékat. Sőt, egy mérnök azt állította, hogy a számításaik alapján akár a Ferrarira és a Mercedesre is veszélyes lehet az istálló, s maga Alonso is utalt rá, hogy a teszt végén futott versenyszimulációja során kicsivel gyorsabb volt a Ferrarinál.

Az Aston Martin munkáját nagykövetként segítő korábbi F1-es pilóta, Pedro de la Rosa is beszállt az idei autó versenyképességét firtató párbeszédbe: a veterán spanyol óvatosan beszélt az élboly utoléréséről, de azt elismerte, hogy valóban biztatóan festett Alonso hosszú etapja.

f1-alonso-aston-teszt-bahrein-2023



„Komoly kijelentés azt mondani, hogy a harmadik leggyorsabbak vagyunk” – idézi De la Rosát az F1i.com szakoldal. „Nehéz ezt megmondani az időmérőt megelőzően. Nehéz megítélni mindezt az egykörös idők alapján, ugyanakkor ha megnézzük a versenyszimulációkat, amit mindenki teljesített és ahova igazán fókuszálnunk kell, ha a csapatok teljesítményét akarjuk felmérni, akkor igazán gyorsak voltunk.”

„Az utolsó hosszú etapon, a versenyszimuláció során, amit Fernando az utolsó tesztnap estéjén teljesített, azaz hasonló sávban, mint amikor majd a futamot is rendezik, lenyűgözőnek tűnt. Minimális volt a gumikopása. Nem ő volt a leggyorsabb, de talán az egyik olyan, akinek sikerült kisebb gumikopással futnia.”

„Szóval miért ne? Magasra kell céloznunk. Nem játszhatjuk azt, hogy minden csapat le fog győzni minket. Ambiciózusak vagyunk, érezni akarjuk, hogy a gyárban elvégzett munkánk fontos és releváns. Miért ne? Harmadik vagy negyedik csapat, meglátjuk” – fogalmazott az ex-F1-es.

Hozzátette: egy ilyen téli teszten a csapatok legfeljebb a saját előző évhez képesti előrelépésüket tudják felmérni, azt kevésbé, hogy a riválisok hol tartanak valójában, ráadásul különböző etapokat teljesítenek, öt-hat gumikeveréket próbálgatnak, így az igazság majd csak a nagydíjhétvégén derül ki.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: