Fernando Alonso volt az egyetlen pilóta a Formula-1-es bahreini teszten, aki a hat fél napból négyszer is autóba ülhetett, a kerékpárbalesetben megsérült Lance Strollt helyettesítő tartalékos, Felipe Drugovich ugyanis csak csütörtökön és szombaton kapott lehetőséget. A spanyol így a legtöbb megtett körrel zárta a háromnapos kollektív gyakorlást, de ahelyett, hogy ennek örült volna, inkább a kanadai csapattárs hiányát emelte ki: szerinte ugyanis fontosak lettek volna Stroll visszajelzései, hiszen ő régóta a csapat tagja, így az istállót és az autó filozófiáját is jobban ismeri.
„Nagyon fájó” – felelte Alonso az F1 TV Stroll hiányára vonatkozó kérdésére. „Azért is hiányzik, mert néhány visszajelzésemről az autó kapcsán nem tudhatjuk, hogy csak én érzem-e úgy, hiszen új autóban ülök és új csapatnál vagyok. Vajon csak egy astonos dologról van-e szó, amit Lance kiszúrna? A fékpedál, a szervokormány… nem tudom, hogy ezek örökségek-e a csapatnál vagy újdonságok az új autóban. Szóval nem tudjuk ezt nélküle megállapítani, remélem, hamar vissza tud térni.”
Az egyébként még mindig nem dőlt el, hogy Stroll ott tud-e lenni a Bahreini Nagydíj rajtrácsán, mindenesetre szombat este már olyan hírek is felröppentek, hogy Drugovich mellett akár az előző évad végén visszavonult Sebastian Vettel beugrása is elképzelhető.
Alonso elégedett az új Aston Martinnal, de…
Az AMR23-as egyébként sokak figyelmét felkeltette a teszten, a középmezőny legjobbjának tartja több rivális is az Aston Martin új versenygépét – sőt, egy mérnök szerint a kalkulációik azt mutatták, hogy akár a Ferrarira és a Mercedesre is veszélyesek lehetnek. Alonso is elégedett volt a Bahreinben látottakkal, de azért elmondása szerint még van min csiszolni:
„Nagyon fontos és jó hét volt ez számunkra, mert ugyan volt egy filmes napunk az új autóval Silverstone-ban, de az sosem érződik elegendőnek, mert azt hiszem, talán nyolc kört mentünk ott. És igen, most már itt az idő, hogy a lehető leggyorsabbá tegyük az autót a jövő hétre, az első futamra. De úgy érezzük, még sokkal több lehet az autóban, amire nem volt időnk a teszten, hiszen csak három napunk volt, de a csapat lépésről lépésre, teli gázzal dolgozik.”
„Az autó végig jónak érződött a három nap során, kicsit kísérleteztünk is a különböző beállítási irányokkal, és mindig biztató dolgokra leltünk, szóval eléggé egyértelmű jelek vannak arra, hogy változásra van szükség ezen az autón a tavalyihoz képest. Ez persze bizonyos szempontból aggodalomra adhat okot, hiszen beletelik néhány versenybe, mire optimalizáljuk a csomagot.”