DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ezért kellett 2023-ig várnia az Alpine-nak a motorgondok megoldásával

Egy rosszul elhelyezett alkatrész okozott számos fejfájást Fernando Alonsóéknak 2022-ben, de a probléma megoldásához átfogóbb módosításokra volt szükség.

Egészen az utolsó futamig tartott tavaly az Alpine és a McLaren küzdelme a konstruktőri bajnokság negyedik pozíciójáért, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj leintését követően pedig a franciák örülhettek 2016-os visszatérésük utáni legjobb eredményüknek. Nem elvitatva Lando Norris fantasztikus teljesítményét, a McLaren utolsó versenyig tartó esélye elsősorban a franciákat sújtó motorhibáknak volt köszönhető, Fernando Alonsóék ugyanis jelentős pontmennyiségtől estek el a Renault-erőforrás sorozatos meghibásodásainak következtében. A gárda tavaly kinevezett csapatfőnöke, Otmar Szafnauer azonban többször elmondta: szerinte jó döntést hoztak azzal, hogy 2022-re a motorteljesítményt helyezték előtérbe, a fejlesztések befagyasztása ugyanis nem vonatkozik a megbízhatóságot javító módosításokra. A román–amerikai szakember az Alpine csütörtöki londoni bemutatóján is megszólalt a témában.

„A tavalyi évben jelentős előrelépést sikerült elérnünk a teljesítmény terén, mindazonáltal szembesülnünk kellett néhány megbízhatósági problémával, amelyeket nem tudtunk megoldani a szezon közben, de a téli szünetben sikerült őket orvosolni. Mivel az FIA mozgásteret ad az efféle problémák javítására, ezért jól döntöttünk azzal, hogy a teljesítményt próbáltuk maximalizálni, és csak azt követően javítjuk a megbízhatóságot” – magyarázta Szafnauer.


Az A523 karosszériáját is módosítani kellett



A Renault viry-chatilloni motorrészlegének ügyvezető igazgatója, Bruno Famin részletesen is beszélt a Renault-motor idei szezonra elvégzett módosításairól, szavaiból pedig az is kiderült, miért nem tudta a csapat 2022-ben elejét venni a motorhibáknak. „A legfőbb problémát a vízpumpa jelentette, emellett voltak apróbb gondok a csatlakozással is az olajrendszerben, de Szingapúrt leszámítva a meghibásodások többsége a vízpumpától eredt. Sajnos magának az alkatrésznek az elhelyezkedése volt problémás, ezért a motort és a karosszériát is módosítanunk kellett annak érdekében, hogy változtatni tudjunk a vízpumpa elhelyezésén. Ezért nem tudtuk tavaly megoldani a problémát a nyári szünetben, annak ellenére sem, hogy hamar egyértelművé vált számunkra a hiba forrása. Mivel nem tudtuk kijavítani a szezon során, ezért próbáltuk minimalizálni a hibalehetőséget, összességében pedig úgy döntöttünk, hogy az új autóval fogjuk megoldani a helyzetet a vízpumpa módosításával és áthelyezésével” – idézi a francia szakembert a ReceFans.

A vízpumpa változtatásai mellett egyéb módosítások is történtek a franciák hajtóegységén, például a már sokat futott motorok meghibásodásából tanulva megerősítették a dugattyúgyűrűket is, Famin pedig bizakodva várja a szezonkezdetet. „A próbapados tesztek során minden rendben ment, és problémák nélkül teljesítettünk néhány hosszú távú tesztet is, de a tesztpad az tesztpad, szóval meglátjuk, mit történik majd a pályán, de magabiztosak vagyunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: