A napi összefoglalónkat egy nem F1-es hírrel kezdjük: tragikus közúti balesetet szenvedett egy mexikói NASCAR-os testvérpár. A 17 éves Federico Gutierrez elhunyt, bátyja, Max Gutierrez megsérült, mentőhelikopterrel szállították kórházba Mexikóvárosba. A testvérpár egy Porsche Boxsterben utazott, mikor egy Ford Explorerrel ütköztek össze.
Ami az F1-et illeti, érdekes pletyka kapott szárnyra: sajtóértesülések szerint elképzelhető, hogy a világbajnok istálló pénteki szezonindító eseményén a 2023-as autó helyett egy bejelentés lesz a fő szenzáció. Az eseményre február 3-án, New Yorkban kerül sor, és egyelőre nem tudni, hogy miért, de egyes híradások szerint ugyanazon a napon a Ford is küld tartalomgyártókat New Yorkba. A teljes sztoriról itt írtunk!
A teljesítmény javítása az elsődleges cél 2023-ban a Ferrari számára, minden más csak ez után következik – mondta Frederic Vasseur, az olaszok újonnan kinevezett csapatfőnöke, amikor arról kérdezték, hogy vajon Charles Leclerc szerződéhosszabbítása napirenden van-e már. Mint mondta, egyelőre nem foglalkozik ezzel, van bőven feladat a csapat és az autó működésének javításával, a pilóták kontraktusa most nem lényeges.
A Sauber közleményben tudatta, hogy elérkezett a várt dátum, az Audi hivatalosan is bevásárolta magát a cégbe. A vállalat szerint ez egy fontos mérföldkő a formálódó együttműködés számára.
Bő egy héttel ezelőtt látott napvilágot a Bloomberg beszámolója arról, hogy állítólag a szaúd-arábiai befektetési alap, a PIF 20 milliárd dolláros ajánlatot tett a Liberty Mediának a Formula-1 kereskedelmi jogainak felvásárlásáért, akik viszont nemet mondtak. Erről kérdezték Helmut Markót, a Red Bull F1-es tanácsadóját is: „Úgy gondolom, nem lenne a legjobb, ha olyan országhoz kerülne a sport, amely kulturálisan eltér attól, ahol a legtöbb versenyt rendezik” – mondta erre.
„Nem értem, miért akarnak irányítani minket. Úgy gondolom, rendelkeznünk kellene a joggal, hogy arról beszéljünk, amiről akarunk. Így látom én, de majd meglátjuk, mi történik” – mondta az FIA politikai tilalmáról Valtteri Bottas. A szövetség nemrég szabályba foglalta, hogy a „politikai, vallási és személyes jellegű kijelentések és kommentárok” megfogalmazását a semlegességre hivatkozva engedélyhez köti, erre reagált az Alfa Romeo versenyzője.
Az előzetes tervek szerint két kilogrammal csökkentették volna az F1-es autók minimumsúlyát az idei szezonra, most azonban úgy fest, az autók idén sem kezdenek fogyókúrába. Az Auto Motor und Sport arról értesült, hogy a technikai delegációk legutóbbi találkozásakor többen azt szerették volna, ha csak egy kilogrammal csökkentik a súlyt a tavalyihoz képest, míg mások eggyel növelni szerették volna azt 799 kg-ra. Ezt követően szület(het)ett meg a döntés, hogy a 2022-es 798 kg-os minimumsúly lesz érvényes a 2023-as autókra is.
Lance Stroll új csapattársat kap 2023-ra az Aston Martinnál, a kanadai F1-es pilóta pedig méltatta is az érkező Fernando Alonsót, de szót ejtett a távozó Sebastian Vettelről is. Elárulta, hogy mit tanult meg a némettől, és azt is, hogy nem tart Alonso hírétől vagy súlyától, szerinte jól fognak együtt dolgozni, és arra számít, hogy ő is tanulhat majd a kétszeres világbajnoktól.