DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Új csapat az F1-ben, pénzmosási vádak, friss Alonso: ez történt ma

Összeszedtük a nap legfontosabb híreit, hogy ne maradjatok le semmiről: az Andretti, Verstappen, Hamilton, az Aston és a McLaren a főszerepben.

A nap híre feltétlenül az Andretti és a General Motors bejelentése: az amerikai csapat és az amerikai autógyártó cégcsoport közös sajtótájékoztatón közölte, hogy egyesítik erejüket, és együtt szeretnének beszállni a Formula-1-be, várhatóan 2026-tól, méghozzá Andretti Cadillac néven. A felek arról is beszéltek, hogy maga a csapat már el is kezdett épülni, igazoltak szakembereket, mérnököket, technikai igazgatót, sőt egy motorgyártóval is aláírtak már egy megállapodást a kezdetekre.

Max Verstappenről és Lewis Hamiltonról is megjelent egy-egy bulvárhír. A hollanddal kapcsolatban az merült fel, hogy pénzmosási vádakba keveredő szponzora beszünteti a motorsportos tevékenységeit, de éppen ő a kivétel, az F1-es világbajnokot továbbra is támogatja. Hamilton pedig szintén a pénz kapcsán került szóba: a brit pilóta jóval kevesebbet tehetett zsebre 2022-ben, mint előtte.

andretti-f1_1



Nem hisz a többiek másolásában, csak a koncepciójában az Aston Martin. „A legfontosabb, hogy ne utánozzuk azt, amit az ellenfeleink csinálnak, az ugyanis nem segítene nekünk átlépni a Ferrarit és a Mercedest, éppen ezért a saját módszereinket kell kidolgoznunk” – magyarázta a csapat technikai igazgatója, Dan Fallows. Nyilatkozata itt olvasható!

Egyelőre nem akar visszavonulni Fernando Alonso. A spanyol az astonos szerződésének lejártakor – már ha két évvel számolunk, hiszen pontos számot hivatalosan nem közöltek a felek – 43 éves lesz, így joggal vetődhet fel a kérdés, hogy mégis meddig akarja húzni versenyzői karrierjét. „Még nem találtam ki” – vágta rá a kérdésre. „Ez a sport az életem, és bár tudom, hogy lassan lejár a szavatosságom, egyelőre még élvezem, amit csinálok. Amikor 2018-ban elmentem, mentálisan és fizikálisan is fáradt voltam, de amióta visszatértem, nem érzem ezt. Frissebb vagyok!” Részletek ide kattintva!

A Ganassi és a McLaren csapatokkal kettős szezonja lesz az IndyCar 2021-es bajnokának, Alex Palounak. Kiderült, hogy F1-es nagydíjakon csak szeptembert követően jelenik meg: https://formula.hu/f1/2023/01/05/igy-kombinalja-az-indycart-az-f1-gyel-2023-ban-alex-palou

Mintha fogytán lenne Lando Norris türelme: a McLaren pilótája szerint 2024-től már nem lehet kifogásuk, hogy miért nem a győzelmekért harcolnak. „Egyelőre még vannak hiányosságaink, ezeken azonban javítanunk kell, s miután 2024-től a topcsapatokéhoz hasonló infrastruktúrával fogunk rendelkezni, minden csak rajtunk áll majd.” Norris nyilatkozata itt olvasható!

A Formula-1 hivatalos felületein szavaztatták meg a szurkolókat a legjobb 2022-es futamokról. A voksolást a szavazatok több mint harmadának begyűjtésével a Brit Nagydíj nyerte – ennek apropóján egy részletesebb összefoglalót is közzétettek róla –, megelőzve a 21 százalékot gyűjtő Sao Pauló-i Nagydíjat és a 8 százalékos Bahreini Nagydíjat. Magyar szempontból pedig örömteli, hogy a hungaroringi viadal is az élmezőnyben végzett: konkrétan az ötödik helyet csípte el a Magyar Nagydíj (még Belgium előzte meg), a voksok négy százalékával.

A végére pedig a Dakar mai napja: az autósoknál óriási csata zajlott a nagyágyúk között, eleinte Stephane Peterhansel diktálta a tempót, majd rövid időre Sebastien Loeb is magához ragadta a vezetést. Végül azonban a kezdeményezést magához ragadó, az összetettben is élen álló Nasser Al-Attiyah húzta be a napot idei második részsikerét aratva, azaz az Audik motorerő-növelése ellenére a menet közbeni szabályváltoztatáson kiakadó katari volt a leggyorsabb a Toyotával.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: