Két közös szezon után véget ért Mick Schumacher és a Haas házassága, az amerikai istálló vezetősége ugyanis a gyenge eredmények következtében úgy döntött, hogy a 2022-es évadot követően megválik a német pilótától. Helyét honfitársa, az F1-be 2019 után visszatérő Nico Hülkenberg veszi át a következő idényben, Günther Steiner és Gene Haas pedig nem titkoltan a 35 éves versenyző hatalmas tapasztalatától várja, hogy az istálló több pontot szerezve előrébb léphessen a konstruktőri bajnokságban. Schumacher ugyan pontokat tudott szerezni Silverstone-ban és Spielbergben is, többnyire azonban baleseteivel hívta fel magára a figyelmet, amivel egyben jelentős anyagi károkat okozott az amerikaiaknak.
A 2023-ra versenyzői ülés nélkül maradó német szerint a királykategória túl kegyetlenül bánik az újonc versenyzőkkel. „Igen, azt hiszem, hogy így van. Természetesen nem ismerem más újoncok helyzetét, ezért kizárólag a személyes tapasztalataim alapján tudok véleményt nyilvánítani, de ebben a sportban időre van szükség” – magyarázta Schumacher. A 23 éves versenyző az utánpótlás-kategóriákban híres volt arról, hogy második évében jelentősen javult a teljesítménye, az F1-ben azonban nem sikerült megismételnie a tendenciát, amire magyarázatot is adott: „A junior kategóriákban a csapatok nem fejlesztenek, ezért sokkal tisztábban követhető a személyes fejlődésed versenyzőként. A Formula-1-ben azonban folyamatosan fejlesztenek az istállók. Miközben mi egyetlen aero-csomaggal álltunk elő, addig mások többet is kipróbáltak. Ebből adódóan nehéz megítélni önmagad, mert ha a többiekkel ellentétben a te csapatod nem fejleszt, akkor úgy érezheted, hogy visszafelé lépkedsz, még akkor is, ha versenyzőként egyébként fejlődtél. Számomra az volt az elsődleges szempont, hogy önmagunkhoz képest folyamatosan javuljunk.”
Schumacher kapcsolata fokozatosan vált egyre feszültebbé és elhidegültebbé csapatával, emlékezetes, amikor maga a tulajdonos, Gene Haas a japán hétvégét követően nyíltan bevallotta, hogy német versenyzőjük folyamatos autótörései egy vagyonba kerülnek. Schumacher utólag egyetért volt munkaadójával, azonban azt is kihangsúlyozta, hogy a balesetek egy újonc versenyző esetében természetes velejárók. „Ebben egyértelműen igaza van, az F1 ugyanis egy olyan sport, ahol a határon kell teljesítened. Azonban néha túl kell lépned a határon ahhoz, hogy megtaláld. Épp ezért állítják sokan, hogy egy fiatal versenyzőnek legalább három évre van szüksége ahhoz, hogy teljesen felvegye a ritmust, ezzel pedig egyetértek. A Formula-1 egy teljesen más kaliberű bajnokság azokhoz képest, amikben korábban vezettem. Minden alkalommal egyre kényelmesebben éreztem magam az autóban, ezt pedig a pozitív tendenciám is tükrözi” – zárta gondolatait a csapattól távozó Schumacher, aki jó eséllyel a Mercedes tartalékpilótája lehet 2023-ban.