DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A Ferrari szerint tévhit, hogy romlott a gumikezelésük a szezon során

A Scuderia teljesítménymérnöke, Jock Clear szerint félreértés övezi az utolsó versenyeken látott gumikopási problémákat, azok ugyanis közvetetten a Red Bull-lal szembeni sebességhátrányból fakadnak.

A 2022-es szezon elején úgy tűnt, hogy az átfogó szabályváltozásokat a Ferrarinak sikerült a legjobban értelmeznie, a maranellóiak ugyanis bombaformában kezdték az idényt Bahreinben, akkor pedig mindenki úgy hitte, hogy az olaszok lehetnek a világbajnoki cím első számú esélyesei. Az idény azonban szépen lassan Red Bull-dominanciába fordult át, miközben a Ferrarit megbízhatósági gondok, stratégiai bakik, az idény utolsó néhány hétvégéjén pedig gumikezelési problémák is hátráltatták. Utóbbi különösen érzékenyen érintette a vörösöket, hiszen az évad kezdetén úgy tűnt, ez is a legnagyobb fegyvereik közé tartozik a riválisokkal szemben. A Ferrari teljesítménymérnöke, Jock Clear azonban tiszta vizet öntött a pohárba, szerinte ugyanis a közvélemény félreértelmezi a Scuderia gumikopással kapcsolatos problémáit, azok ugyanis nem az autó változásának eredményeképp jelentek meg, hanem a Red Bull hatalmas tempófölényének következtében, ami miatt Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak folyamatosan keményen kellett nyomnia a gázpedált.



„Őszintén szólva, szerintem ez egy félreértés, miszerint romlott volna a gumikopásunk” – idézi a brit mérnököt a Motorsport.com. „Amivel igazán küszködtünk, az a nyers tempó. A versenyzőink a szezon elején ahhoz szoktak hozzá, hogy nyílt sisakos küzdelmet folytathatnak a Red Bull-lal, ők azonban később két tizedes előnyre tettek szert, ami azt jelentette, hogy nem tudtunk pole-pozíciókat szerezni, emiatt pedig a felzárkózás jutott számunkra a futamokon. Amikor egy nálad gyorsabb autóval próbálod felvenni a versenyt, akkor az a gumikopás tekintetében is érezteti hatását. Ebből kifolyólag nem gondoljuk, hogy a gumikezelés valóban nagy problémát jelentene számunkra.”

Az 59 éves szakember szerint hajszál választotta el egymástól a két csapatot a gumikezelés terén, amikor autóik hasonló tempóra voltak képesek. „Amikor az autók a megfelelő egyensúllyal rendelkeztek, akkor némileg egész évben jobb volt a gumikezelésünk, mint a Red Bullnak. Az idény végén azonban azzal küszködtünk, hogy Charles lépést tudjon tartani velük, ugyanis valamivel gyorsabbak voltak nálunk. Eközben pedig teljesen lenyírod a gumikat, ahogy próbálsz ott maradni, Charles pedig autóversenyző, nem mondhatja azt, hogy „rendben, nem tudom tartani a tempót, hagyom elmenni”. Emiatt többet veszel ki a gumikból, ami később a hosszú etap során bosszulja meg magát” – magyarázta Clear. Leclerc számára megnyugvást jelenthet a brit szakember álláspontja a gumikezeléssel kapcsolatban, a monacói ugyanis nemrég három területet emelt ki, amelyen a Ferrarinak fejlődnie kell 2023-ra, az egyik pedig éppen a túlzott gumikopás volt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: