Idén sokszor próbára tették a Pirelli kék oldalfalú abroncsait, ám sem a versenyzők, sem a közvélemény tetszését nem nyerték el, miután óriási vízpermetet hagynak maguk mögött, ami miatt rosszak a látási viszonyok, ráadásul Verstappen azt mondta, hogy a sok elvezetett víz ellenére sem vezethetők jól az autók az esőgumikkal.
A holland a segítségét is felajánlotta a Pirellinek, s az olaszok össze is hívtak egy tesztet, ám úgy tűnik, nem kérnek Verstappenből, hiszen a három csapat, amely segíteni fog neki, az Alfa Romeo, a Ferrari és az AlphaTauri, tehát az olasz kötődésű csapatokkal fog dolgozni a Pirelli. Eközben már az is kiderült, hogy 2023-ra egy hatodik száraz pályás keveréket is kifejlesztettek.
„Tudjuk, hogy javítanunk kell az esőgumijaink felmelegedési teljesítményén, szóval jó, hogy hidegben és nedves aszfalton tudunk majd tesztelni, hiszen az a célunk, hogy 2023-ra elhagyjuk a gumimelegítő paplant az esőgumik esetében” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.
Az első tesztet december 3-4-én rendezik a Paul Ricard-on az Alfa Romeo közreműködésével, majd 6-7-én a Ferrari segédkezik Fioranóban, végül pedig az AlphaTauri tesztelhet a Pirellinek február 3-4-én, újfent Franciaországban.
Ami a 2024-es száraz pályás abroncsokat illeti – merthogy a Pirelli már ennek a fejlesztésébe is belekezdett –, előbb az AlphaTauri áll majd rendelkezésükre december 14-15-én Portimaóban, majd a Mercedes következik február 1-2-án a Paul Ricard-on, végül pedig február 7-8-án az Aston Martin is csatlakozik Toto Wolff csapatához egy utolsó, kétnapos jerezi tesztre.
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!