DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Steiner megreformálná a sprinthétvégéket

A Haas csapatfőnöke támogatja a sprintversenyek egyre növekvő számát, a második szabadedzés helyett azonban egy újabb kvalifikációt rendezne, ami a vasárnapi rajtsorrendet döntené el.

A hétvégén Brazíliába látogat a Formula-1 mezőnye, Sao Paulóban pedig az idei szezon harmadik, egyben utolsó sprinthétvégéjére kerül majd sor. Az újfajta lebonyolítás a 2021-es szezonban mutatkozott be az F1-ben, jelenlegi formájában pedig már rögtön péntek délután sor kerül a kvalifikációra, ami a szombati sprintverseny rajtsorrendjét hivatott eldönteni, miközben a vasárnapi futam rajtrácsára a sprint végeredménye alapján sorakoznak fel a versenyzők. A formátumról többen is elmondták már véleményüket, az immár kétszeres világbajnok Max Verstappen nemrég jelentette ki, hogy ő egyáltalán nem kedveli a sprinthétvégéket, ennek ellenére a 2023-as versenynaptárban már hat ilyen esemény is helyet kapott. Legutóbb a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner állt elő egy újabb ötlettel a lebonyolítással kapcsolatban, szerinte ugyanis meg kellene szabadulniuk az általa jelentéktelennek titulált szombati második szabadedzéstől, helyette pedig egy újabb kvalifikációt kellene a programba illeszteni.



„Ausztriában sikerült mindkét versenyen pontokat szereznünk, aminek nyilvánvalóan nagyon örültem. A sprint ugyanolyan verseny, mint bármely másik, csak rövidebb és kevesebben kapnak pontokat. Én támogatom, hogy több ilyen hétvégét rendezzenek, mert a pénteki időmérő sokkal érdekesebbé teszi a hétvégét. Ami véleményem szerint még több izgalmat tartogatna a pénteki időmérő mellett, az egy szombat reggeli kvalifikáció, ami a vasárnapi rajtsorrendről döntene, mert a mostani szabadedzésnek nincs túl sok jelentősége. Ezt követné a sprint szombaton, majd a főverseny vasárnap” – idézi az olasz csapatfőnököt a MotorsportWeek. Steiner a szombati második gyakorlásra utalt a nyilatkozatában, amely gyakorlatilag teljes érdektelenségbe fullad a csapatok részéről, hiszen nincs sok értelme pályára hajtaniuk, ugyanis az autók a pénteki kvalifikációt követően rögtön parc fermébe kerülnek, tehát onnantól kezdve a szabályok szerint nem lehet változtatni a beállításokon a hétvége hátralévő részében. 

A témával kapcsolatban megszólalt az amerikaiak versenyzője, Kevin Magnussen is, aki a 2020-as szezon után tért vissza a rajtrácsra, ezért számára újdonságnak hatott ez a fajta lebonyolítás a szezon elején. „Az eddigi sprinthétvégéken jól szerepeltünk, hiszen mindegyiken sikerült pontokat szereznünk, nekem pedig kifejezetten tetszik, hogy gyorsan rátérünk a komoly dolgokra. A három szabadedzés meglehetősen sok, ilyenkor pedig látható, hogy egy gyakorlás is elegendő arra, hogy fel tudjunk készülni a kvalifikációra. Én örülök, hogy jövőre hat sprinthétvégénk lesz, ugyanakkor a csapattagok számára hihetetlenül feszített a tempó a garázsban. Versenyzői szempontból azonban remek” – osztotta meg véleményét a dán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: