Fernando Alonso óriási balesetbe keveredett az USA Nagydíj féltávjához közeledve, amikor Lance Strollt próbálta előzni, ám a kanadai igen későn kezdett el balra húzni védekezés közben. A spanyol sérült autóval is folytatni tudta a futamot, a jobboldali visszapillantó tükre azonban előbb csak lifegett, majd le is repült az Alpine-járól.
Emiatt aztán a Haas óvást adott be a kétszeres világbajnok A522-ese ellen (ahogy egyébként Sergio Perez sérült első szárnnyal közlekedő Red Bullja ellen is), miután a szezon korábbi versenyein Kevin Magnussent három esetben is a bokszba parancsolták sérült szárny miatt. A felügyelők pedig helyt is adtak az amerikai istálló óvásának, veszélyesnek minősítve a lifegő, majd elhagyott tükröt, ezért Alonsót utólag 30 másodperces büntetéssel sújtották – így hiába ért be csodával határos módon hetedikként, végül csak a 15. pozícióban értékelték.
Legalábbis jelen állás szerint, az Alpine ugyanis visszaóvott: azt kifogásolták, hogy a Haas az erre megadott időkereten túl, 24 perces késéssel nyújtotta be a maga kérelmét. Arról, hogy befogadják-e és megvizsgálják-e a franciák óvási kérelmét, a Mexikóvárosi Nagydíj csütörtökjén, a két csapat egy-egy képviselőjével folytatott videohívás során döntenek majd.
Alonso Instagram-sztoriban reagált mindezekre, kritikusnak nevezve a csütörtöki döntést: „Köszönet az összes üzenetért, amelyeket tegnap és ma kaptam. Ez azon kevés pillanatok egyike a sportban, amikor úgy érzem, mindnyájan egy oldalon állunk és ugyanaz a véleményünk a szabályokról és az előírásokról. Éppen ezért a csütörtök egy roppant fontos nap a sport számára, amelyet olyannyira imádunk, mivel ez az ítélet dönti el, hogy a helyes irányba haladunk-e a jövőt illetően. Köszönöm még egyszer a támogatásokat” – írta a 41 éves pilóta a közösségi oldalán.
Az Alpine óvásának befogására azért mutatkozik viszonylag kevés az esély, mivel a stewardok a vasárnap esti ítéletük indoklásában külön kiemelték, hogy annak ellenére adtak helyt a Haas kérelmének, hogy az késve érkezett be, állításuk szerint ugyanis eleve nem is tudták volna korábban benyújtani azt. Arra viszont kétségtelenül helyesen mutat rá az Alpine, hogy az FIA akár már a futam közben is jelezhette volna – például a fekete-narancs zászlóval –, hogy Alonso autóját nem tartják biztonságosnak, ám mint ahogy azt a franciák is jelezték közleményükben: a felügyelők nem éltek ezzel, s a futam utáni ellenőrzésen is szabályosnak minősítették Alonso autóját.
Csütörtökön tehát előbb arról születik majd döntés, hogy egyáltalán vizsgálni fogják-e a visszaóvást, ha pedig befogadják a kérelmet, akkor külön meghallgatást tartanak az ügyről, amelyen felülvizsgálják magát a döntést és az egész helyzetet.