DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Jó formában van az Aston, de javulhat még?

Az utóbbi tizenkét futamból tízszer is pontot szereztek Sebastian Vettelék, ezzel most már üldözőbe vették a hatodik helyezett Alfa Romeót. Van esélyük arra, hogy az év végéig megelőzzék?

A borzalmas szezonkezdet óta szép lassan felépítette magát az Aston Martin, az idény előtt kinevezett csapatfőnök, Mike Krack irányításával és a szinte alapjaiban újratervezett autóval elkezdtek felzárkózni – voltak reménytelen kilencedikek is a tabellán, most viszont már a hatodik helyett Alfa Romeót veszik célba a hátralévő négy futamon.

Krack rámutatott: az elmúlt tizenkét versenyhétvégéből tízszer is pontot szereztek, így a fejlődésük jól nyomon követhető. A kiscsapatok problémája viszont náluk is kiütközik: önerőből nagyon nehéz érdemi pontokat szerezniük, a riválisaikhoz viszonyított jó teljesítménnyel is csak egy-két egységet tudnak begyűjteni, így pedig pokolian nehéz felzárkózni – egy-egy kiugró, sok pontot hozó eredmény pedig bárkivel megtörténhet és az rögtön boríthat is mindent...

-00122042_067



„Magabiztosak vagyunk, de az önmagában kevés, egy gyors autó is kell az eredményekhez. Tudjuk, hogy hol tartunk most ezen a téren, tudjuk, hogy milyen előrelépéseket tettünk a szezon során, de ettől még önerőből nem tudunk hatodikak lenni. Reálisnak kell lennünk: négy futam van hátra, ha továbbra is ilyen ütemben szerezzük a pontokat, akkor akkor van esélyünk egy helyet javítani. Viszont a helyzet nagyon gyorsan fordulhat, ha egy csapat betalál egy jelentősebb pontszerzéssel valahol, akár veszíthetünk is pozíciót. Ugyanakkor az világos, hogy tizenkettőből tízszer pontot szereztünk és látható a fejlődésünk” – idézi Krack szavait a Motorsport.

Az Aston jelenleg hét ponttal van lemaradva az Alfa Romao mögött és tizeneggyel előzi az AlphaTaurit, valamint a Haast, reálisan nézve ez a négy csapat alkotja a középmezőnyt, mert az Alpine és a McLaren hozzájuk képest külön ligában játszik. Éppen ezért nehéz masszív pontokat szerezni: alapvetően van öt istálló, amely jelentősen előrébb tart, ha náluk mindenki célbaér, akkor a középmezőny tagjai nem tudnak pontot gyűjteni és igazából a top öt csapaton múlik, hogy melyik versenyen mire nyílik esély.

„A pályák karakterisztikái alapján a következő négy verseny nagyon hasonlít egymáshoz, nem lesznek olyan jók számunkra, mint Baku, Monaco vagy Szigapúr, de azt se gondoljuk, hogy bármelyik is különösebben rossz lenne nekünk. Brazíliában lehet még eső is, ott lesz a sprintfutam, meglátjuk, hogy mi lesz ebből” – tette hozzá a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: