Miközben az egyéni és a konstruktőri világbajnoki cím is karnyújtásnyira került az osztrák istállótól, a háttérben már a 2026-os új motorszabályok miatt is komoly munka folyik. Miután a Honda befejezte F1-es motorprogramját, a Red Bull a saját kezébe vette az irányítást, az új korszak kezdetével pedig saját gyártású erőforrásokkal versenyezhetnek majd.
Ehhez a Red Bull Powertrains lesz a segítségükre, melyben már most is 300 ember dolgozik és a hírek szerint egy prototípust is előállítottak. A csapatfőnök nemrégiben azt is elárulta, hogy a gyáruk által összesen négy istállóra elegendő kapacitással rendelkeznek.
„Ahogyan felépítettük magunkat, a létesítményen belül képesek vagyunk akár négy csapat számára is motorokat gyártani, de elsőkörben még nem ez lesz a cél. A kezdeti terv nyilvánvalóan az, hogy a két Red Bull tulajdonában lévő csapatot lássuk el” – nyilatkozta Horner a Crash.net számára.
Horner úgy érzi, mire életbe lépnek az új szabályok, addigra már a költségekkel is kevesebb gondja lesz a csapatoknak.
„Azt hiszem, jelenleg nyilvánvalóan a meglévő erőművek költségei terhelnek minket a legjobban, plusz a fejlesztések, de 2026-ra a költségvetési sapka miatt ezek már elviselhetőbbek lesznek, mint két-három évvel ezelőtt. A költségplafon tehát alapvető fontosságú volt az új belépőkhöz is” – tette hozzá.