Az év elején sokakat meglepett a német márka, mikor bemutatták idei autójukat. A csapat meglehetősen szokatlan formájú, szűkre szabott oldaldobozokkal állt elő, ám mint kiderült a versenygép nem az elvárások szerint teljesített. A legnagyobb problémájuk a delfinezés jelenségével volt, amitől elég sokáig szenvedtek, a megbízhatóságot tekintve viszont a legjobbak között voltak.
A folyamatos fejlesztések által végül ismét visszataláltak az élmezőnybe, igaz győzelmet még egyik pilótájuk sem tudott szerezni a jelenlegi szezonban. George Russell szerint nem a látványos aerodinamikai megoldásuk miatt kerültek gondba korábban, így véleménye szerint akár jövőre is alkalmazhatják.
„Azt hiszem, semmit sem vetettünk még el. Az biztos, hogy elég egyedi konstrukciót kaptunk az oldaldobozokkal. Nincs kizárva, hogy folytatni fogjuk ezt a dizájnt, de az sem, hogy teljesen megváltoztatjuk a filozófiát. Alapvetően akár a széles, akár a keskeny oldaldobozokat használjuk, nem ez okozza a teljesítményben lévő különbségeket, ennél többről van szó” – mondta Russell.
A brit pilóta úgy látja, a legutóbbi futam tökéletesen megmutatta, hogy az alacsony leszorítóerőt igénylő, nagy sebességű pályákon még nem tartanak ott, ahol lenni szeretnének, de már rájöttek arra, hogy bizonyos helyszíneken miért működött jobban az autójuk.
„Azt hiszem, pontosan értjük, hogy az olyan pályákon, mint Zandvoort és Budapest, miért voltunk versenyképesek, és értjük, hogy az olyan pályákon, mint Monza vagy Spa miért nem. Persze ez nem jelenti azt, hogy egyik napról a másikra meg tudjuk oldani a problémákat. Tovább kell fejlesztenünk az autót, és a jövő év ennek a fejlődését fogja jelenteni. Úgy gondolom, most már teljesen világos irányunk van arra, hogyan fejlesszük az autót” – idézte a Mercedes pilótáját a MotorsportWeek.