Jock Clear, a Ferrari F1-es teljesítménymérnöke szerint ezzel az autógenerációval újra kiemelten fontossá vált a pilóta – abból a szempontból, hogy mivel a legmodernebb eszközökkel is lehetetlen lemérni bizonyos dolgokat az autókkal kapcsolatban, így a versenyző érzéseire és elmondásaira hagyatkoznak a fejlesztések során.
A szívóhatás miatt szinte lehetetlen pontosan megjósolni bizonyos fejlesztések viselkedését és hatását – ezzel szenvedett a Ferrari is Barcelonában, az eszközeik egyszerűen nem jelezték előre a pályán jelentkező pattogást. De vannak dolgok, amiket a pilóta megérezhet…
„Időről időre látjuk ezeket az anomáliákat, és már várjuk a következőt. Amíg az autó alja elég messze van az úttól, addig viszonylag könnyű jó korrelációt találni a szélcsatorna és a pálya között. De mivel nagyon közel tesszük az autót az úthoz, a 100 százalékos pontosság szinte lehetetlen. A maximális leszorítóerő egy öt milliméteres tartományban jelentkezik” – idézi Clear szavait az Auto Motor und Sport.
„Az eszközeink nem jobbak, mint Barcelona előtt voltak” – mondja Clear. „De bizonyos dolgokat jobban megértünk, és másképp értelmezzük az adatokat a barcelonai csomaggal szerzett tapasztalatok alapján.”
Mivel nem minden vezetési helyzet szimulálható a szélcsatornában, a pilótára most nagyobb szükség van. „A leszorítóerő csak akkor hasznos, ha stabil. Ez hozza meg a pilóta bizalmát az autóban, és még magabiztosabban keresheti a határokat” – magyarázza Clear.
A Ferrari a 2023-as Holland Nagydíj óta kezdte el a leszorítóerőt használhatóbbá tenni. „Ebben a folyamatban a pilóta visszajelzései fontosabbak, mint valaha, mert olyan dolgokat érez, amelyeket a szélcsatornában nem látunk. A bizalmat nem lehet matematikai modellel szimulálni.”