DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Horner: Nagyon kemény munka vár az Audira

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és Thomas Hywel, az AMG motorfejlesztésért felelő igazgatója nyilatkozott a Formula.hu jelenlétében az Audi érkezésével kapcsolatos gondolataikról.

Tegnap megtörtént az Audi bejelentése, 2026-ban megérkeznek a motorsport csúcskategóriájába. Az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján a Red Bull és a Mercedes képviselőit arról faggatták, hogy mi a véleményük a bejelentésről, mennyire gondolják nehéznek egy új szereplő belépését a sportba? Mennyire segíti vagy nehezíti a belépést az új motorszabályok érkezése?

 



Thomas Hywel – AMG, High Performance Powertrains ügyvezető igazgató

„Az biztos, hogy ez egy nagyon érdekes és izgalmas bejelentés mindenki számára. Nagyon sok munka folyt az új szabályok tisztázása érdekében és az Audi csak arra várt, hogy ez véget érjen. Örömmel és izgatottan várjuk az új belépőket. Biztosan kihívás lesz ellenük versenyezni, mert óriási tapasztalattal bírnak különféle szakágak legfelső szintjéről. Bárhol indultak el, mindig eredményesek tudtak lenni.”

„A belsőégésű motort tekintve nagyon kicsi lesz a mozgástér mindenki számára. A méretek, a technológia és az anyagok is részletesen szabályozva vannak, de igazából alig van különbség a mostani szabályokhoz képest. Ennek megfelelően sok jelenlegi fejlesztést hasznosítani tudunk majd 2026 után is. Fontos, hogy fejlesztéseket tudunk majd használni, mert maguk az alkatrészek biztosan változni, fejlődni fognak.”

„Az Audinak nem új dolog versenymotort építeni, készítettek már kiváló belsőégésű motorokat és elektromos motorokat is. Biztosan lesz sok új technológia, amit meg kell tanuljanak, mert ez ugyan hasonló, de mégis más elvárás, mint amivel korábban dolguk volt. Azt gondolom, hogy tehetséges mérnökeik és jó vezetőik vannak, akikkel eredményesek tudnak lenni. Természetesen a költségsapka erős kihívás lesz számukra.

 

Christian Horner – Red Bull csapatfőnök

„Az újonnan érkezők számára, akik tiszta lappal kezdik a fejlesztéseket biztosan sokkal nagyobb lesz a kihívás, mint azoknak, aki rendelkeznek jelenleg is motorokkal ezen a szinten. Mi itt az F1-ben mindig a teljesítményt hajszoljuk, ennek érdekében töri a fejét minden mérnök az újításokon. Nem lehetetlen, hogy friss gondolatokkal lehet majd találni valami érdekeset, de természetesen a józan ész azt diktálja, hogy nehéz helyzetben lesznek. Nekünk volt tíz évünk már fejleszteni a jelenlegi motorokat és akkor még költségsapka sem volt érvényben. Az új résztvevőknek a költségsapka lesz a legnagyobb kihívás első körben. A másik kritikus elem az infrastruktúra megteremtése és itt is a költségsapka lehet a problémás, mert kellenek az épületek, a gépek, a laboratóriumok. A fejlesztési területek mellett ki kell alakítani a gyártó részlegeket is. A mi motorrészlegünket 1 év alatt tudtuk sok nehézség árán megteremteni.”

„Persze egy akkora szervezet, mint az Audi, óriási tapasztalattal a háta mögött támaszkodhat arra, amit már elértek, de őszintén szólva a feladat mérete és összetettsége elképzelhetetlenül magas. Azt is látni kell, hogy ugyan 2026 távolinak tűnik, de a mi szempontunkból 10 perc múlva éjfél lesz, vagyis rendkívül közel vagyunk. Hihetetlenül gyors és kreatív munkára lesz szükségük.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: