DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ettől a fejlesztéstől várja az áttörést Gasly

Az AlphaTauri a szezon elején még élcsapatokat szorongatott, most már sokszor pontszerzésre sem esélyes. Nagy fejlesztési csomag érkezik a Francia Nagydíjon, ettől várják a felzárkózást.

„Az év elején még az elöl lévőkkel harcoltunk, most meg húsz-harminc másodperceket kapunk tőlük. Négy-öt tizedet bukunk körönként, ezt kell megtalálnunk” – így jellemezte az AlphaTauri jelenlegi helyzetét Pierre Gasly. A szezon elején még rendszeres pontszerző, több kiváló időmérős eredményt elérő csapat tetemesen visszaesett az előző futamokon. A versenyző a Francia Nagydíjon érkező fejlesztési csomagtól várja az áttörést. Erről az újításról a csapat technikai igazgatója, Jody Egginton a következőket mondta:

„Világos elképzelésünk van arról, hol van szükségünk megoldásra. Egy meglehetősen nagy fejlesztés érkezik Franciaországba, ami a karosszérián és padlón változtat. Ennek célja kiküszöbölni a gyengeségeket, melyeket már beazonosítottunk” – idézi az Autosport Eggintont. „Fáziskésésben vagyunk számos csapathoz képest, de ha a fejlesztés hozza az elvárásokat, akkor könnyebben beállítható és kezelhető autónk lesz. A fejlesztés aerodinamikai jellegű, ezen a fronton folyik most a fegyverkezési verseny.”



A szakember leszögezte, legalább a pattogás nem hátráltatja a csapatot jelentősen, nem kell annak kijavítására fordítani erőforrásaikat: „Nem minket érintett legjelentősebben a delfinezés. Még az év elején tanultunk pár dolgot a padlóra vonatkozóan, melyekre gyorsan tudtunk reagálni. Néhány kisebb fejlesztést helyeztünk az autókra, aztán Imolában egy sokkal nagyobbat. Úgy vélem az autó relatív jól viselkedett, ezért nincs ránk annyira rossz hatással. Most azon vagyunk, hogy teljesítményt szerezzünk az aerotérképen, és kijelöljük a konkrét területeket.”

Az Osztrák Nagydíjon Gasly tett megjegyzést arról, mely aspektus tekintetében küszködik az AlphaTauri: a Red Bull Ringen Silverstone-hoz hasonlóan a gyors kanyarok jelentették a gyenge pontot.

„Küszködünk ezekben a kanyarokban, és az elmúlt hónapokban semmit sem hoztunk. Tudjuk, hogy általános teljesítményt veszítünk a nagysebességű szakaszokon, rengeteg időt bukunk a riválisokhoz képest. További terhelésre van szükségünk, azután pedig az első tengelyt jobb működésre kell bírni a csúcsponton” – jellemezte a problémákat Gasly.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: