A sprintformátum okán a péntekre helyezett időmérőt egyetlen 60 perces szabadedzés előzte meg: ennek megfelelően a szokásos első tréningnél jóval nagyobb volt a forgalom a Red Bull Ring aszfaltján, miután fél 2-kor kinyitott a bokszutca. Fernando Alonso, Kevin Magnussen és Max Verstappen is megfordult az élen az első percekben, miközben Sergio Perez meglátogatta a bukóteret a 4-es kanyarban.
Az adatgyűjtést piros zászló szakította meg az edzés harmadánál: Lando Norris húzódott félre az 5-as kanyarban, mivel pedig füstöt érzett az ülés alól, sietősen elhagyta McLarenjét. A lehető legrosszabb hétvégén vesztett edzésidőt, csupán 20 perc gyakorlás után kell teljesítenie a délutáni időmérőt.
Hat perces kimaradás után újra megélénkül a forgalom. Ekkor 1:07,496-os közepes gumis körével Verstappen vezetett Charles Leclerc és Alonso előtt, a holland és még többen mások azonban a szünetet követően rögtön lágy abroncson tértek vissza, a köridők így több mint egy másodpercet gyorsultak: Verstappen 1:06,302-ig jutott, ezúttal a két Ferrarit megelőzve.
A tréning kétharmadánál újabb piros zászló került elő. Először úgy tűnt, egy gumitörmelék került az aszfaltra, hamarosan azonban kiderült, hogy rövidesen a pályával van probléma: a kerékvető melletti szigetelést felszakította egy autó. Az érkező beavatkozók jobb híján a teljes szigetelést kiszedték.
Bő negyedóra maradt még az edzés végén, amely során a mezőny többi tagja is felzárkózott lágy abroncson. Korábbi gyorskörével Verstappen megőrizte a vezetést, jól kezdve hazai pályán, 0,255 másodperc hátránnyal pedig Leclerc megőrizte a második helyet. A hajrában nagyot ment azonban a két Mercedes, emlékeztetve a silverstone-i formára: George Russell pontosan négy tizedmásodperc hátránnyal lett harmadik, Lewis Hamilton hat tized feletti különbséggel hatodik. A két W13 Sergio Perezt zárta közre.
Meglepetésre Kevin Magnussen a Haasszal hatodik lett, megelőzve Carlos Sainzt és Fernando Alonsót, aki a körülötte levőkkel ellentétben egyáltalán nem használt lágy abroncsot, csakis közepest. 14. helyen végzett Valtteri Bottas, akinek motorcsere miatt az utolsó helyről kell rajtolnia vasárnap. A McLaren pocsék szabadedzést teljesített: Norris leállása mellett Daniel Ricciardónak is komoly gondjai voltak, a DRS nem működött megfelelően, az ausztrál végül 17. lett, a silverstone-i baleset után újra autóba ülő Guanyu Zhou előtt.
Az első szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:06.302 | 34 | |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:06.557 | 0.255 | 32 |
3 | George Russell | MERCEDES | 1:06.702 | 0.400 | 32 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:06.839 | 0.537 | 27 |
5 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:06.909 | 0.607 | 31 |
6 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:06.965 | 0.663 | 32 |
7 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:07.039 | 0.737 | 29 |
8 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:07.100 | 0.798 | 32 |
9 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:07.246 | 0.944 | 32 |
10 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:07.296 | 0.994 | 33 |
11 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:07.431 | 1.129 | 26 |
12 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:07.462 | 1.160 | 27 |
13 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:07.476 | 1.174 | 29 |
14 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:07.522 | 1.220 | 27 |
15 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:07.582 | 1.280 | 32 |
16 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:07.592 | 1.290 | 33 |
17 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:07.743 | 1.441 | 25 |
18 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:07.889 | 1.587 | 28 |
19 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:08.149 | 1.847 | 28 |
20 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:09.915 | 3.613 | 14 |