DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Több csapat is aggódik a költségsapka miatt

Andreas Seidl (McLaren) a fejlesztések kényszerű leállításával számol a költségsapka miatt, közben Christian Horner (Red Bull) a csapatok munkatársai érdekében emelt szót.

Az erre a szezonra bevezetett 140 millió dolláros költségplafon túllépésétől tart több csapat is a mezőnyben. A Ferrari és a Red Bull is úgy nyilatkozott korábban, hogy várhatóan át fogják lépni a határt, ha nem születik intézkedés az F1 vagy az FIA részéről, amihez most a McLaren is csatlakozott. A csapatok elsősorban az inflációt és az energiaárak rendkívüli emelkedését jelölik meg az okok között, de említésre került már az alkalmazottak átcsábításához és megtartásához szükséges fizetések mértéke is. A McLaren a 2022-es versenyautó egyes költségesebb fejlesztési programjait ideiglenesen leállította, míg a Red Bull attól tart, hogy munkatársak fizetésének csökkentéséhez vagy elbocsátáshoz is vezethet a folyamat.

-00122022_183



„Valószínűleg nem csak nekünk kellett behúzni a kéziféket a fejlesztések tekintetében, a költségplafon korlátozásai és a szélcsatorna egyre jobban lecsökkentett használati ideje miatt. Óvatosan és körültekintően kell kihasználnunk a megmaradt lehetőségeinket” – kezdte Andreas Seidl az Autosport.com oldalnak adott nyilatkozatában. „A nagyobb fejlesztések helyett a jelenlegi autó jobb megértésére koncentrálunk, abból kell kihoznunk most a legtöbbet. A szezon során később esetleg kisebb változtatásokat hozunk majd az információk alapján.”

„Mindent vissza kellett fognunk” – vette át a szót Christian Horner. „A legnagyobb tényezők a költségben az új elemek kifejlesztése, legyártása és a logisztika mellett a munkatársak javadalmazása. Szerintem katasztrófa lenne, ha az emberek olyan okok miatt kerülnének hátrányos helyzetbe, amikre nincs ráhatásuk. Senki sem számított ilyen mértékű inflációra, az FIA és a Liberty egyformán érintett és foglalkozniuk kell a kérdéssel. Talán én vagyok, aki legtöbbet beszél a problémáról, de például a Mercedes még jobban érintett, mert sokkal több munkatársuk van, akiknek magasabb a fizetésük. A Ferrari szintén nagy csapat ebből a szempontból, sok alkalmazottjuk van magas költséggel. Több kisebb csapat is már arról beszél, hogy át fogják lépni a limitet. Elszálltak a rendszeres költségeink is: utazás, fuvarozás, energia, közművek; az árak az egekben vannak.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: