Az olyan hosszú egyenessel rendelkező pályákon, mint Baku, kritikus a szélárnyék, ezért harapóztak el az utóbbi években az olyan pillanatok, hogy autók araszolnak arra várva, hogy beállhassanak egy ellenfél mögé – senki sem akar a sor elején maradni. A legkínosabb jelenet a 2020-as Olasz Nagydíj időmérője volt, ahol a Q3-ban a többség nem tudta megkezdeni mért körét a kockás zászlóig, annyira igyekezett mindenki jó helyre kerülni a vonatban.
A lassúsági verseny veszélyei miatt vezetett be az FIA egy maximális köridőt, amelyet be kell tartani: a Spanyol Nagydíj kvalifikációján ezt a felső limitet 55-ször szegték meg, ezután ígértek a stewardok szigorúbb elbánást. Bakuban egy nagyon szembetűnő közjátékra került sor, Lewis Hamilton és Lando Norris csaknem megállt a pályán, mivel a Mercedes a McLaren szélárnyékára vadászott, Norrisnak azonban esze ágában sem volt elengedni őt.
Az esettel részletesen foglalkozó RaceFans.net elemezte a két autó rádióforgalmát. Hamilton hat másodperccel haladt Norris és Daniel Ricciardo előtt, mikor rákérdezett versenymérnökénél, Peter Bonningtonnál, ki van mögötte, akire ráakaszkodhat. Ezután várta be Norrist – akit saját mérnöke, Will Joseph figyelmeztetett, ne engedjen Hamilton trükközésének, a britnek a maximumidőt is szem előtt kell tartania.
A 12-es kanyarban Hamilton a pálya bal oldalára húzódott, és csaknem megállt, hogy Norris megelőzze, de a fiatalabb brit ugyancsak lassított. A tempó annyira alacsony volt, hogy a sportbírók még a sárga zászlót is belengették. Norris nem előzött, így Hamilton végül a gázra lépett, és szélárnyék nélkül kezdte meg gyorskörét, melyet egy hiba után megszakított.
Hamilton már rögtön a kvalifikáció után leszögezte, megmozdulása nem volt szabálytalan, mivel említett köre a maximumidőn belül volt, melyet Bakuban 2:09-ben határoztak meg. „Az a szabály, hogy a deltán belül kell lenned az első és második safety car vonal között. Én a deltán belül voltam. Lassítottam és teljesen lehúzódtam az ívről, hogy elengedjem az autókat, de nem akartak elmenni. Nem hiszem, hogy gond lenne, nekik lehetőségük volt előzni, de nem tették, én pedig a deltámon belül voltam. Ha túllépem a deltát, akkor érthető lenne, de nem léptem túl” – érvelt Hamilton.
A versenyfelügyelők mégis vizsgálódtak: bár a minimumköridőt a két versenyző nem sértette meg, a sportszabályzat 33.4-es cikkelye szerint tilos szükségtelenül vagy potenciálisan veszélyes módon vezetni. A stewardok végül aztán arra az eredményre jutottak, hogy bár Hamilton valóban nagyon lassú volt, az egyenesben jól lehetett őt látni, ezért nem jelentett veszélyt egyetlen ellenfélre sem. Mind Hamilton, mind Norris hagyott elég helyet a mögöttük érkező Ricciardónak előzésre, továbbá mindhárman kivezető körön voltak, ezért semmilyen szabálysértés nem történt.
„Oka volt, tehát nem szükségtelenül, hanem szükségesen lassan mentünk” – kommentálta a stewardok döntését Norris. „Ő szélárnyékot akar, akárcsak én, ezért nem akartam megelőzni. Semmi rosszat nem tett, ilyen a versenyzés. Valószínűleg én is ugyanígy csináltam volna a helyében.”