A Spanyol Nagydíjon úgy tűnt, a Mercedes végre kezd magára találni: a W13 pattogását kiküszöbölték, a versenyen pedig George Russell vezetett is, mielőtt harmadikként végzett, Lewis Hamilton pedig bravúros felzárkózással lett ötödik. Monaco sem sikerült rosszul a fiatalabb brit számára, aki ötödik lett, az előzmények után viszont többet vártak Azerbajdzsánban.
Russell hetedik helyen zárta a mérvadóbb második szabadedzést, melyen Hamilton a 12. pozícióban végzett. Az Alpine és az AlphaTauri is a címvédők előtt végzett egy-egy autóval. Az 1,3 másodperc hátrányban levő Russell elmondása szerint ennél a csapat többet remélt.
„A célunk az volt, hogy gyorsabbá tegyük az autót, hogy őszinte legyek. Trükkös nap volt, nem voltunk olyan versenyképesek, mint szerettük volna” – ismerte el Russell péntek délután nyilatkozva. „Ma megint nehéz volt a gumikat helyes tartományba hozni, de ezt sok versenyzőnél láttuk, a leggyorsabb köreik az etap végén érkeztek.”
„A Ferrarinak és a Red Bullnak ellenben sikerült, nekik alapvetően gyorsabb autójuk van, hiába teszünk meg mindent a felzárkózás érdekében. Ha megoldjuk a gumikkal való gondot, akkor sem dolgozzuk le teljesen azt a különbséget, ahhoz túl messze vannak. Talán a problémáink ötven százalékát okozzák a gumik, a többi különbséget a teljesítmény hiánya teszi ki” – folytatta Russell.
Figyelemreméltó, hogy míg a szezon kétszeres dobogósa a gumik működésre bírását jelölte meg fő problémaként, Lewis Hamilton elsősorban az egyeneseket érzi gyengeségnek.
„Én úgy érzem, a gumik jól működnek, a kör megkezdésével nincs is gond. Nem tudom megmondani, hogy hol van az az 1,6 vagy 1,3 tized különbség. Nagy lemaradás, a többsége az egyenesekben jön össze. A második edzésen kipróbáltunk valamit kísérletként, és nem igazán működött, de legalább adatokat gyűjtöttünk. Remélem, holnap visszatérünk az eredetihez” – mondta Hamilton, aki három tizedet kapott csapattársától délután.