DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Beigazolódott a Williams gyanúja

Elismerte a Williams aerodinamikai hiányosságait Dave Robson. A csapat járműteljesítményért felelős vezetője szerint elég egyértelmű, hogy mivel veszítenek időt a pályán.

Spanyolországban szenvedtek, Monacóban viszont kifejezetten jól viselkedett a Williams autója, ami megvilágított néhány fontos dolgot annak gyengeségeivel kapcsolatban. Az FW44 aerodinamikai hiányosságairól Dave Robson számolt be nemrégiben.

„Kicsit nehéz elrejtőzni ez elől, miután Monaco és Spanyolország, talán a spektrum két teljesen ellentétes végpontja a leszorítóerőre való érzékenység szempontjából. Monacóban az autó elég jól viselkedett. Egy kicsit még mindig trükkös volt a gumikkal, de ez valószínűleg mindenkinél így van, és egyértelműen minden extra leszorítóerő számít ezen a téren, viszont az autó elég jól viselkedett. Spanyolország valószínűleg megerősítette azt, amit már eddig is sejtettünk” – idézte Robson szavait a PlanetF1.



A problémák ellenére a grove-i istálló már látja a fényt az alagút végén, mivel hamarosan újabb fejlesztések érkeznek, ám ennek ütemezése még továbbra is kérdéses.

„Van egy tisztességes mennyiségű dolog a szélcsatornában, ami jól néz ki. A nagy kérdés az, hogy a költségkorlátozás miatt mikor kötelezed el magad, hogy ami ott van, azt átültesd az autóba, vagy csak abban reménykedsz, hogy lesz még egy nagy lépés a fejlesztéseket tekintve, amit meg tudsz ragadni? Van néhány jó irány és olyan rész, amely határozottan gyorsabbá tenné az autót, de még mindig csak mérlegeljük, hogy pontosan mikor határozzuk el magunkat a gyártás mellett” – folytatta Robson.

„A következő néhány versenyre Azerbajdzsánban és Kanadában visszatérünk az alacsonyabb leszorítóerős pályákra. Nem hiszem, hogy lesznek nagyobb fejlesztések az autón ezeken a helyszíneken, utána pedig csak rajtunk múlik, hogy milyen hamar vetjük be az új csomagot” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: