Érdekes elméletről számolt be a barcelonai futam után a The Race szaklap: egyes riválisok szerint elképzelhető, hogy Max Verstappen autójában a Red Bull túlhűtötte az üzemanyagot a verseny előtt. A szabály úgy szól, hogy az üzemanyag legfeljebb tíz fokkal lehet hűvösebb, mint a levegő hőmérséklete. Ez utóbbit a start előtt két órával mérik: a Spanyol Nagydíj helyszínén 35 fok volt ekkor, azaz a megengedett minimum üzemanyag-hőmérséklet 25 fok volt a futam során.
Érdekesség, hogy két hete Miamiban az Aston Martinok konkrétan azért nem tudták időben elhagyni a bokszutcát, mert ők is túlhűtötték mindkét autóban az üzemanyagot. De miért merült fel most ez a gyanú Verstappennél? Nos, a holland – és egyébként az AlphaTaurit erősítő Pierre Gasly is – a többieknél jóval később, csak az utolsó pillanatokban hagyta el a bokszutcát a futam előtt, addig járó motorral állt a garázsban az autójuk. Emellett a The Race szerint a rajtrácson feszült szóváltásra került sor Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke és az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer között.
A szaklap az FIA-nál érdeklődött az ügy felől, de a Nemzetközi Automobil Szövetség állítja: Verstappen RB18-asában az üzemanyag mindvégig az előírt minimumérték fölötti hőmérsékleten volt. Ez egyébként a garázs elhagyásának pillanatától számít, s az FIA szenzorai valós időben tudják mérni azt.
Ennek ellenére persze él a gyanú, hogy majdnem pórul járt a későbbi győztes holland. Amikor minderről Mattia Binottót, a nagy rivális Ferrari csapatfőnökét kérdezték, ő is elhintette, hogy talán az üzemanyag-túlhűtés miatt várakozott a megszokottnál tovább a bokszban Verstappen. Binotto ugyanakkor hangsúlyozta: megbízik az FIA méréseiben, azaz konkrét szabálytalanságra ő sem gyanakszik.