DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Lammers: Sainz gyengén védekezett Verstappen ellen

A Miami Nagydíj első kanyarjai meghatározták az egész futamot, mivel Max Verstappen azonnal a második helyre rakétázott előre. Pedig a két Ferrarié volt az első sor. Sainz túlságosan engedékeny volt?

Annak örülhetünk, hogy a Leclerc-Verstappen párharcba eddig igazán nagy mértékben nem akartak beleszólni a csapattársak sem a Red Bull, sem a Ferrari részéről nem tiszta eszközökkel. Ugyanakkor éppen egy holland egykori F1-es versenyző, Jan Lammers emelte ki, hogy Carlos Sainz lehetett volna jelentősen agresszívebb a rajtnál.

Nem először láthatjuk, hogy a Ferrari az időmérős tempó tekintetében jobb, mint a Red Bull, ugyanakkor a bikák versenytempója egyelőre utolérhetetlen. Éppen ezért Charles Leclerc sem tudta sokáig maga mögött tartani holland riválisát Miamiban, igaz, a végén a biztonsági autónak köszönhetően voltak esélyei egy esetleges visszatámadásra.

Sainz túl nagy helyet hagyott Verstappennek egy ilyen manőverhez?


„A rajtnál sok minden eldőlt, Verstappen megmutatta, hogyan kell ezt csinálni. Igazából nem rajtolt jobban, mint Carlos Sainz, az első négy viszonylag egyformán jött el a rajtrácsról. A fékezésnél viszont komoly különbség alakult ki Max javára” – osztotta meg gondolatait Lammers a NOS Formule 1 podcastjében.

„Remekül ismerte fel, mivel tudja leginkább szorosan a belső íven tartani Carlost, amennyire csak lehetséges. Klasszikus, kiváló módszert alkalmazott. Sainz viszont a rajt után húzódhatott volna jelentősen kijjebb, a külső ívet levédeni. Ha ugyanis Verstappennek sokkal szélesebben kellett volna fordulnia, ott már nem lett volna annyi tapadása, hogy az előzési manővert abban a kanyarban sikeresen be is tudja fejezni.”

„Nekem kicsit furcsa volt, hogy Carlos ennyire könnyedén hagyta magát megelőzni az első két kanyarban, szerintem a rajt utáni csatát sokkal jobban is csinálhatta volna” – tette hozzá Lammers. Igaz, elnézve a Red Bull versenytempóját, amilyen könnyedén megelőzte nem sokkal később Leclerc-t is már a verseny elején, arra enged következtetni, hogy ha harmadik marad az első körben Verstappen, akkor is könnyen megnyerhette volna a futamot a tempóelőnyben levő Red Bull-lal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: