DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Sainz nem ment maximumon a nyaka miatt

Nemcsak Esteban Ocon, hanem a Ferrari spanyolja is érezte a korábbi balesete utóhatásait az F1-es Miami Nagydíjon – igaz, szerinte az előző két korai kiesése is szerepet játszott ebben.

Ketten is balesetet szenvedtek a Miami Nagydíj hétvégéjén a most debütáló pálya 14-es kanyarjában: pénteken Carlos Sainz, szombaton pedig Esteban Ocon csapta a falnak az autóját. Az incidensek után mindketten fel is emelték a szavukat, mivel szerintük Tecpro-falat kellett volna elhelyezni a szóban forgó részen, mert anélkül indokolatlanul nagy ütést kapott a testük. Az Alpine franciája el is mondta, hogy a becsapódás miatt csak 50 százalékosnak érezte magát a versenyen, és hasonlóra utalt Sainz is – igaz, szerinte nála az is belejátszott, hogy az előző két nagydíjon egyaránt az első körökben kiesett:

sainz-miami-dppi-f1



„Nem éreztem százszázalékosnak magam a közepes gumikon futott etap vége felé” – nyilatkozta Sainz a futam utáni sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu is jelen volt. „Már az utolsó öt körben kissé elfáradt a nyakam, és nem tudtam száz százalékig nyomni a pénteki balesetem után. Nem fogom ezt kifogásként használni, ráadásul az is hozzájött talán, hogy az utóbbi két verseny kimaradt a nyakam és a szervezetem számára. Nyilván így egy hónapja nem teljesítettem egész versenytávot, és valószínűleg ez kombinálva a pénteki ütközéssel nem tette lehetővé, hogy maximumon menjek a biztonsági autós fázisig.”

Amikor arról kérdezték, hogy megkönnyebbülést jelentett-e az előző futamok hibái után a dobogó, így felelt a Ferrari spanyolja: „Nem mondanám megkönnyebbülésnek, de kellett. Szükségem volt rá, hogy végigmenjek egy versenytávot, hogy újra formába hozzam a testem, és ráérezzek az autóra használt gumikon, nagy üzemanyag-mennyiség mellett. Így is követtem el néhány hibát a futamon, mert próbálgattam az autót és magamat. A lényeg, hogy teljesítettem egy egész futamot, egyes szakaszain elég gyors is voltam, emellett a csaták, például a Checóval vívott sokat segített abban, hogy jobban megértsem, mit kell tenni a gumikkal és az akkumulátorral.”

Sainz a Perezzel a futam hajrájában vívott csatájáról is ejtett néhány szót: „Igen, ő friss közepeseken, én használt keményeken futottam. Megelőzhetett volna az első két-három körben, amíg melegítettük a gumikat, és tudtam, ha sikerül elérnem az üzemi hőmérsékletet, akkor talán elöl maradhatok. Jó munkát végeztünk a védekezés során, jól kezeltük az energiát, és bár nem segített, hogy gyorsak az egyenesben, de jó és kemény védekezés volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: