DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Egy vicc, nem F1-es szint” – pilóták a miami aszfaltról

Keményen kritizálták a most debütáló pálya aszfaltját a versenyzők: Carlos Sainz szerint olyan az ideális ív mellett a pálya, mintha vízen mennének, ez pedig az előzéseket is megnehezíti majd.

Túlzás lenne azt állítani, hogy egyöntetűen pozitív a fogadtatása a Miamiban felhúzott utcai Formula-1-es pályának. Bár a legtöbben magát a vonalvezetést élvezetesnek tartják, van egy tényező, amely elrontja a pilóták számára az élményt: az aszfalt. Mint arról írtunk, még a pénteki nap után is újra kellett aszfaltozni egy szakaszt, mert kavicsok jöttek fel a pályából. A versenyzők szerint viszont még mindig pocsék az ideális ív mellett az aszfaltfelület állapota, ez pedig a versenyzést is tönkre fogja tenni:

„Szerintem a legfontosabb, hogy az aszfalt egy vicc. Nehéz lesz rajta vasárnap versenyezni. És azért fognak hibázni versenyzők, mert ebbe a helyzetbe hozták őket” – fogalmazott a negyedik helyre kvalifikáló Sergio Perez, de egyetértett a Red Bull-os pilótával a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso is:

alonso-miami-f1-dppi



„Nagyon nehéz lemenni az ívről, mintha törmelék lenne az ív mellett. Tegnap is elmondtuk, hogy az aszfalt nem F1-es színvonalú. Nem tehetünk semmit. Ezen a hétvégén show-t kell produkálnunk, de a következő évre változtatni kell. Rendkívül nehéz így versenyezni.”

Carlos Sainz azt is elmondta, hogy megkérték a versenyirányítást, hogy az első kanyart takarítsák le, különben a startnál sok hibát láthatunk majd: „A startnál nagyon trükkös lehet az első kanyar. Megkértük az FIA-t, hogy a lehető legjobban takarítsák le a pályát, mert különben olyan hibákat láthatunk majd a pilótáktól, amelyekért nem tehetők felelőssé. Érzésre olyan, mintha egy ív lenne száraz, míg mellette nedves lenne a pálya, szóval segítségre van szükségünk a versenyirányítástól” – mondta el a Ferrari spanyolja az időmérőt követő sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu is jelen volt.

Sainz hozzátette: a rossz tapadás miatt hiába van több hosszú egyenes is a vonalvezetésben, ahol könnyű lehetne az előzés, különösen DRS-sel, mégsem láthatunk majd vélhetően sok bevetődést és kifékezést, mivel az ideális ív mellett nagyon nehéz megfékezni az autót. A McLaren pilótái, Daniel Ricciardo és Lando Norris ugyancsak azt emelte ki, hogy gyakorlatilag csak egy versenyezhető ív van a pályán az aszfalt állapota miatt.

ricciardo-miami-f1-dppi

De ha már Norrisék: van egy szekció a nyomvonalban, amely ugyancsak kiváltott több kritikát a hétvége eddigi szakaszában, ez pedig a lassú és szűk szekció sikánja. Ricciardo túl keskenynek nevezte azt a kombinációt, de hozzátette, hogy mivel a Hard Rock Stadion körül húzták fel a pályát, vélhetően meg volt kötve bizonyos szintig a pálya tervezőinek a keze. Norris is így látta a helyzetet: „Azt mondták, nem tudták kivenni a sikánt a felette húzódó híd miatt. Az autók csak egy bizonyos tempóval mehetnek, ezért kellett berakniuk egy sikánt. Úgyhogy így maradtunk valószínűleg, de remélhetőleg nem. Ahogy Daniel is mondta: nincs sok mozgástér.”

Az AlphaTaurit erősítő Pierre Gasly is elmondta, hogy a pálya nagy részét élvezi, azt a bizonyos sikánt viszont nem igazán: „Nem vagyok túl nagy rajongója annak a Formula-E-sikánnak, rettenetesen szűk. Jobban szeretem a nagytempójú kanyarokat, főleg ezekkel az autókkal. De összességében eléggé élvezetes ezen a pályán vezetni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: