DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ezért robbant fel a hátsó fék Albon autóján

Látványos hibával ért véget a Williams brit-thai F1-es pilótájának időmérője Imolában: a csapat teljesítménymérnöke szerint rossz beállítással mentek a felszáradó pályán.

Öt piros zászlót is láthattunk az Emilia-Romagna-i Nagydíj időmérőjén, ezek közül az elsőt Alexander Albon váltotta ki, akinek előbb kigyulladt a hátsó fékje, majd egy kisebb robbanást is produkált, ami miatt alkatrészekkel szórta tele a pályát. A pilóta, aki így az utolsó rajthelyről indulhat a szombati sprinten, a rádión annyit mondott, hogy „beesett a fékpedálja”, később viszont Dave Robson, a Williams teljesítménymérnöke a The Race szaklapnak elmondta: ők követtek el hibát a fékeloszlás beállítását illetően.

„Eléggé hátra állították a fékerőegyensúlyt a vizes pályán, mert nehezen tudtuk melegen tartani a fékeket. Újra előre kellett volna menni vele, amikor slickre váltottunk, de nem tettük meg, s aztán már kissé késő volt” – magyarázta a szakember.

albon-fek-imola-dppi



„A problémát az okozza, hogy nagyon kevés hűtést kapnak a hátsó fékek, mivel az erőforrás végzi el a fékezés nagy részét. Amint túlmelegedett, azonnal láttuk ezt, és mindent megtettünk, hogy lassítsuk, de elszállt. Késhegyen kell egyensúlyoznunk, hogy elég meleg legyen az esőben, de ne szálljon el a hőmérséklet, amikor száraz a pálya. Frusztráló.”

A Williamsnek még a barcelonai teszt során volt egy hasonló meghibásodása, amelyről akkor Jost Capito csapatfőnök nem is akart beszélni, annyira kínosnak találta az okokat, ám ezúttal másról volt szó. Egyúttal Robson azt is hangsúlyozta, hogy jól tették, hogy arra kérték Albont, hogy térjen vissza a bokszba az autóval, mert így a szerelők gyorsan ki tudják javítani a nem is olyan jelentős károkat.

A mérnök egyébként nem bánja, hogy kvázi rizikóztak a fékbeállításokkal: „Erre is könnyen lehetne mondani, hogy van benne kockázat, hogy valami félremegy, ezért meg se próbáljuk, cserébe viszont túl hűvösek lennének a fékek, amivel teljesítményt veszítenénk. Úgyhogy próbálkoztunk, de ha túl keményen tesszük… nos, ezúttal látványosan félrement a dolog. Bár sokba került, annyira nem rossz a helyzet, mint tűnt. Könnyű lenne biztonságra játszani, de ez a sport nem így működik. Elmértük a dolgokat, hibát követtünk el a fékbeállítással, s ez visszaütött.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: