DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

„Nincs gyors megoldás a Mercedes gondjaira”

A konstruktőri vb-címvédő alakulat szimulátorversenyzője, Anthony Davidson látja ezt így, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy veszélyes lenne máris leírni Lewis Hamiltonékat.

A megszokottnál haloványabban indította a Formula-1 új korszakát és a 2022-es évadot a Mercedes, amely pillanatnyilag csupán a harmadik erőnek tűnik, jelentős lemaradásban a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest. Az előző éveket uraló istálló fő gondját az úgynevezett delfinezés okozza, amely még mindig jobban sújtja őket, mint a többi alakulatot, s amely miatt magasabb hasmagassággal kénytelenek menni, ami viszont leszorítóerő- és ezáltal tempóveszteséget jelent.

Noha George Russell úgy fogalmazott a Szaúd-arábiai Nagydíj után, hogy ha úrrá lennének a pattogáson, a gondjaik 99 százaléka megoldódna, a Mercedes munkáját szimulátorpilótaként segítő Anthony Davidson szerint azonban nincs erre gyors ellenszere a csapatnak – minderről a Sky Sportsnak nyilatkozva beszélt:

hamilton-mercedes-dzsidda-2022-1



„Az autó nem annyira jó, mint a Red Bullé és a Ferrarié – most leginkább a senki földjén van. Abban a szürke zónában van, ahol nem tudsz az élen küzdeni, de egyértelműen gyorsabb vagy, mint a mögötted lévő középmezőny. Arra számítok, hogy előre fognak lépni, de ez időbe telik: nincs gyors megoldás. Nem számíthattunk gyors megoldásra Bahrein és Dzsidda között sem, hiszen alig volt idő a két verseny között, és alapvetően ugyanazzal az autóval álltak elő.”

A Mercedes 2022-es küszködésének a mélypontját egyértelműen Lewis Hamilton Q1-es búcsúja jelentette Dzsiddában. Davidson szerint ugyanakkor a hétszeres világbajnok előbb-utóbb fel fogja venni a fonalat: „Veszélyes alábecsülni őt. Nem fogja feladni, továbbra is a határokat fogja feszegetni, és szerintem túl extrém irányba ment el az autóval a szaúdi időmérőn, hogy megpróbálja megkapni tőle, amit akar. A futamon aztán már rálelt a tempóra.”

„Arra számítok, hogy Lewis ki fogja találni, milyen vezetési stílusra van szüksége az autónak” – folytatta a brit, aki korábban az F1-ben is megfordult. „Nyilvánvalóan rendkívül jól alkalmazkodik, eddig mindenféle Formula-1-es autóban gyors volt, és nincs rá ok, miért ne tudná ezt folytatni a jelenlegi generációs autóval. Egyszerűen csak meg kell találnia a ritmust. Úgy érzem, a csapatával keményen dolgoznak ezen és ahogy az idő halad, meg fogják fordítani a dolgok menetét.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: