Max Verstappen a Bahreini Nagydíj jelentős részében a második helyen autózott Charles Leclerc mögött, viszont az első és a második bokszkiállását is egy körrel előbb ejtette meg, mint ferraris riválisa, és mindkét alkalommal jelentős hátrányt dolgozott le ezzel – első alkalommal utána meg is tudott próbálkozni az előzéssel, sikertelenül.
A holland ennek kapcsán a második kerékcsere után ki is fakadt a rádióban, hogy mindkétszer könnyedre vette a tempót a kivezető körén, emiatt nem került az élre és soha többé nem fogja ezt csinálni. A regnáló világbajnok a futam után elmondta: nem szokta visszafogni magát az autóban, de ingerült szavai nem közvetlenül Gianpiero Lambiasének, a versenymérnökének szóltak, csupán elégedetlen volt a taktikával.
Később Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója el is ismerte, hogy ők kérték Verstappent a lassabb kivezető körre: „Tényleg azt mondtuk Maxnak, hogy fogja vissza magát a kivezető körein. Ha normál tempóban vezetett volna, Leclerc elé került volna” – nyilatkozta a Motorsport.com szaklapnak. „Ha pedig elöl vagy, az egy teljesen más történet. Viszont a gumikopásunk sokkal jelentősebb volt, mint a Ferrarié, valamint a Ferrari motorereje is lenyűgöző volt. De még így is lehet, hogy ha Max Leclerc elé kerül, akkor teljesen másképp alakul a történet.”
Amikor nekiszegezték Markónak a kérdést, hogy ezzel akkor a csapat hibázott-e, nem pedig a pilótájuk, a szakember egyértelműen magukra vállalta a felelősséget: „Ez a mi részünkről volt stratégia, szóval a mi hibánk volt, nem Maxé.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a Ferrari jobb tempója miatt amúgy sem tudták volna megtartani a vezetést: „Mindig a megfelelő egyensúly a kérdés, mert amit az etap elején kiveszel a gumikból, azt később elveszíted. Szerintem alábecsültük az elévágást, de úgy gondolom, ha eléjük is kerültünk volt, a Ferrari tempója alapján akkor is visszaelőztek volna minket. Egyszerűen nem volt meg a tempónk” – vélekedett Horner. Végül azért sem lett ennek jelentősége, mert Verstappen a futam végén az üzemanyagrendszerrel kapcsolatos probléma miatt kiállni kényszerült.